fbpx

דיילת אוויר באל על – שאלות ותשובות

זה לא סוד שבחמש השנים האחרונות, בין שאר הכובעים שאני מחליפה ומנסה על בסיס קבוע, אני גם עובדת כדיילת אוויר באל על. אני יכולה להבין את העניין בנושא ואת הרצון לשאול וללמוד יותר על התחום, גם עבור מי שחושב או חושבת לעבוד בתור דיילת אוויר בעתיד, וגם עבור הסקרנים שרוצים לחוות קצת יותר מהעולם הזה. אם אתם חושבים על עבודה בתור דיילי אוויר, אני ממליצה לכם לקפוץ לפוסט שלי בנושא ‘שבע סיבות לעזוב הכל ולגשת למיונים לדיילות אוויר‘. ומהכותרת אתם בטח מבינים – אני אוהבת את העבודה הזו, על כל יתרונותיה (וחסרונותיה).

בתקופה האחרונה ניהלתי באינסטגרם משחק משעשע של שאלות ותשובות על עולם הדיילות, והבטחתי לקבץ את כל השאלות הללו לכדי פוסט אחד מסודר בבלוג.  חילקתי את הפוסט לשניים מפאת אורכו, ואם יהיה ביקוש נמשיך עם העניין גם לפרק שלישי בנושא, אז מומלץ להירשם לעדכונים במייל כדי להתעדכן מתי עולה הפוסט הבא. תוכלו לעשות זאת בלחיצה כאן (זה בחינם ונטול ספאם לחלוטין, מבטיחה). מקווה שתהנו!

דיילת אוויר באל על

את עושה רק טיסות ארוכות? אני עושה בעיקר טיסות ארוכות, ובעיקר ניו-יורק, בנגקוק והונג קונג. ההצבה לטיסות תלויה במגוון גורמים, ביניהם ותק, הכשרת הדייל ועוד שלל פרמטרים.

כל הדיילים עושים את כל הקווים? 
כן, אין דבר כזה שדיילת אוויר באל על מוצבת לעבוד רק בקו מסוים (מזל!).

את עושה גם טיסות לאירופה?
 כן, אבל ברוב היעדים האלה אנחנו טסים הלוך-חזור באותו היום. רק בסופי שבוע אנחנו נשארים בחלק מהם. בשפה המקצועית, הטיסה הזו הלוך-חזור באותו היום נקראת ‘קוויקי’, והיא חלק בלתי נפרד מהעבודה.

כמה דיילי אוויר יש באל על? 
 אנחנו כ-1,500 דיילי אוויר (המון!).

מה יותר שווה מבחינת ימי שהות בחו”ל ויעדי טיסה, להיות דייל או פרסר?
לדיילים יש הרבה יותר גמישות בלו”ז, והם נמצאים יותר בשהיות. פרסרים לרוב עושים שהייה אחת בחודש (או שתיים), והשאר קוויקים.

מתי יוצא לכם לנוח בחדרי המנוחה במטוס?
אנחנו מתחילים את הטיסה יחד ומסיימים אותה יחד. בין ארוחת הערב לארוחת הבוקר אנחנו מתחלקים למנוחה, בדרךך כלל שעתיים וחצי-שלוש, תלוי באורך הטיסה.

איך אתם יודעים כל פעם לאיזה יעד אתם טסים? זה כמו סידור שבועי?
אנחנו מקבלים סידור חודשי ויכולים להחליף בינינו את הטיסות בהתאם לכל מיני חוקים. יש הרבה גמישות אם יודעים לתכנן את החודש נכון, אבל גם מפספסים הרבה דברים כי לא תמיד מצליחים לסדר את הלו”ז בצורה מושלמת.

שווה להיות דיילת גם אם את עושה טיסות הלוך חזור בלי לראות את המקום? 
 בוודאי! בגלל שכולם עושים הכל, ואין באמת חודש שאני אעשה בו רק קוויקים (אלא אם כן בחרתי והחלפתי את כל הטיסות). יש ימים שכל מה שאני רוצה זה לחזור לבית שלי בסוף יום עבודה, אז גם זה בסדר.

קראתי שצריך להיות 1.60 בכדי להתקבל. האם זה אמיתי? באמת מודדים את זה? 
זה נכון, אלה הדרישות כדי להיות דיילת אוויר באל על. כשאני התמיינתי לפני כ-5 שנים מדדו אותנו.

עם מי את מסתובבת כשיש לך שהייה של כמה ימים בארץ שאף פעם לא היית בה?
לרוב עם חברים מהצוות שמכירים את המקום, למרות שחלק מהכיף זה לקרוא המלצות וללכת לאיבוד לבד.

יש איזה מדינה שאת עדיין מתרגשת בכל פעם מחדש להגיע אליה או שהתרגלת?
ברצלונה! אומנם לא מדינה אלא עיר, אבל כזו שמרגשת אותי בכל פעם מחדש.

למה מנהלי שירות בטיסה מסתובבים בדרך כלל עם אייפדים?
 באייפד יש מידע על הנוסעים, מקומות פנוייים במטוס וכו’ וזה מאפשר לנו לפתור בעיות בזמן אמת, ולהם להכיר את הנוסעים והצוות ולקבל מידע רלוונטי לטיסה.

האם השכר מתגמל? האם זו עבודה שהיית ממליצה עליה לשנה-שנה וחצי?
 שנה זו תקופה קצת קצרה בעיני, כדאי לחשוב על שנה-וחצי שנתיים לפחות. השכר טוב כל עוד לא מבזבזים את כולו בניו יורק (ותאמינו לי, העיר הזאת גורמת לך לבזבז בלי הכרה).

כמה דיילים יש בצוות בטיסה?
זה משתנה מטיסה לטיסה ותלוי ביעד ובסוג המטוס. לרוב בין 4-14.

כמה טיסות את עושה בשבוע? 
 זה משתנה מעונה לעונה ולפי אורך הטיסות. לרוב אני טסה פעמיים-שלוש בשבוע, למשל הלוך-חזור ליעד רחוק, או שתיים שלוש טיסות קצרות. זה גם תלוי כמה רוצים לעבוד, לרוב מי שרוצה לטוס יותר יכול.

את מטיילת בארצות שאת טסה אליהם או שאת חוזרת מיד לארץ?
 זה תלוי, ביעדים הרחוקים אני נשארת ואם מדובר בשהייה ארוכה גם אפשר לצאת מהיעד ולגלות מקומות חדשים. ובאירופה (פרט לסופי שבוע) אני חוזרת מיד.

האם ניתן להיות דיילת אוויר בגיל 45 ולהשתכר יפה? האם חייבים לנעול נעלי עקב לעבודה?
 לגבי השאלה הראשונה, כן בהחלט! יש מגמה בשנים האחרונות לקבל נשים (וגברים) שמגיעים לקריירה שנייה ואני רואה שהם מאוד אוהבים את העבודה ומגיעים עם הרבה ידע ונסיון חיים. נעלי עקב נועלים רק בהגעה למטוס ובירידה ממנו, אלה נקראות נעלי ייצוג.

איך אפשר ללמוד להיות דיילת אוויר באל על?
 ההכשרה לדיילות כוללת קורס אינטנסיבי של חודשיים במהלכו לומדים על המקצוע. השלב הראשוני בעיני הוא להגיע עם נסיון שירותי בשירות לקוחות, מסעדות או כל דבר שקשור לתחום, כדי להיות קצת יותר משופשפים ומנוסים.
מזה הדיספצ’ ואיפה הוא ממוקם? הדיספצ’ הוא המקום בו אנחנו הדיילים נפגשים לפני הטיסה, עוברים תדריך ומשם יוצאים למרחב האווירי ישירות למטוס (לא, אנחנו לא עוברים בדיוטי פרי…). הדיספצ’ ממוקם בסמוך למרחב האווירי, בצמוד למשרדי אל-על.

לא קשה לך לעבוד בטיסות ארוכות? ואיך אתם ישנים? יש תורנות? כל מי שעבד משמרות לילה יודע שזה לא קל, לא משנה כמה ישנים לפני. אני נחה טוב לפני, שותה הרבה קפה ומעסיקה את עצמי במשימות במטוס. אחרי הארוחה הראשונה אנחנ ומתחלקים חצי-חצי למנוחה, וקמים כולם לארוחה השניה.


רוצים לדעת עוד? גשו לעמוד האינסטגרם שלי ושלחו לי הודעה פרטית, אני משתדלת לענות לכולם בזמן סביר ולשלב את השאלות המעניינות בפוסטים עתידיים בבלוג. לא רוצים לפספס אף פוסט? הירשמו לעדכונים במייל ממש בלחיצה פה.

אהבת את הפוסט? שלחי אותו לחברה שתהנה גם:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות בנושא: