fbpx

עכותיקה – ביקור חורפי בעכו העתיקה

לעכו רציתי להגיע כבר תקופה ארוכה. אומנם לא ידעתי עליה הרבה, אבל הרגשתי שאני רוצה לבקר בה. משהו מיסטי קוסמי כזה, אם תרצו. יום אחרי יום ההולדת שלי שכרנו רכב, ארזנו תיק ויצאנו לדרך. בחרנו לישון ב’עכותיקה’, מלון בוטיק ייחודי ושונה, שחדריו מפוזרים בסמטאותיה של עכו העתיקה. לא מדובר במלון קלאסי כמו שלמדנו להכיר, עכותיקה הוא מלון יוצא דופן ומיוחד וככזה כל חדר מציע חוויית אירוח שונה. אודי איש של ים ואני אשה של אוויר, ולכן בחרנו להתמקם בחדר 134, סוויטת פרימיום עם נוף לים, ששוכנת במעלה גרם מדרגות תלול וחולקת טרקלין מהודר, סאונה ומרפסת גג עם עוד ארבע סוויטות במתחם.

הלובי של עכותיקה וכן חלק מהחדרים נמצאים ממש בקו ראשון לים כחול עמוק. צעידה קלה בסמטאות עתיקות הובילה אותנו לגרם מדרגות מפותל שבסופו הסוויטה. לחלק מהחדרים יש גישה ישירה מהסמטאות (אך לרוב לאלו אין נוף של ים), וכדאי לקחת את המדרגות בחשבון בבחירת החדר בו תרצו לשהות.

הכניסה לחדר 134 היא דרך טרקלין מעוצב שרק מזמין לשבת ולשתות בו כוס קפה או כוס יין של שקיעה. הוא אומנם משותף עם שאר הסוויטות, אך אנחנו הרגשנו פרטיות מוחלטת במתחם. החדר עצמו מעוצב ומרווח, עם מיטה רחבת ידיים, ספות מזמינות שלצדן חלונות לים וחדר רחצה גדול ומואר. העיצוב היפה כמו קורא להתרווח, לנוח, להצטלם ולהינות מהנוף, וזה לגמרי מה שעשינו.

עכותיקה
נמצאת ממש בלב עכו העתיקה, ואחרי מנוחת צהריים קצרה צעדנו למסעדת ‘אורי בורי’ המעולה, שנמצאת ממש שלוש דקות הליכה משם. בחרנו במנות קטנות ונהדרות: מנת הפתיחה של הקוקי סאן ז’אק היה לא פחות ממופלאה, טעימת מרק הדגים היתה מרגשת, המולים היו מצוינים והרוטב משגע ופירות הים על הפלנצ’ה היו סיומת חמימה וטעימה לארוחה המצוינת. אלה הוגשו לצד קיר רויאל מבעבע שגרם לנו לחייך ולא רק מהאוכל.

התעוררנו בעצלתיים למחרת ועלינו את הקומה העליונה שנמצאת מעל הלובי, בה הוגשה ארוחת בוקר מגוונת וטעימה. יוגורט, פירות, מבחר סלטים, ביצים לבחירה, קפה מעולה ומיץ סחוט הוגשו אל מול הנוף היפהפה של הים. לאחר התרעננות בחדר יצאנו לטייל בשוק של עכו העתיקה.

בשוק התוסס והצבעוני תמצאו הכל מהכל, מכלים מסורתיים ואמנות ועד תבלינים וקטורת למזל וברכה. היינו עוד שבעים מארוחת הבוקר, אבל לא יכולנו לוותר על הכנאפה של ממתקי קשאש שעל פי המקומיים הוא הטעים ביותר בעיר. עוד קיבלנו המלצה לבקר בחומוס סעיד, במסעדת ארין (במיוחד לצהריים) ובבית התה של חמודי, שאל כל אלה נצטרך וודאי לחזור בעתיד. עם שקיות עמוסות בקפה טרי טחון, פירות ואגוזים חזרנו לעכותיקה לכוס קפה קטנה ומדויקת של צהריים עם הצוות של המלון, לפני שיצאנו לדרכנו חזרה.

וזה גם הזמן להוסיף מילה קטנה וטובה על מאיר, הארי ו-ויקטור מולם התנהלנו, וכל הצוות המקומי. נועם, אירוח מהלב, מידע רלוונטי וסבלנות אין קץ הן רק חלק מהמילים שיש לי לתאר אותם. הגיחה לעכו והשהייה בעכותיקה השאירו לנו טעם של עוד, וברור לנו שיש עוד המון לגלות בה. ההיסטוריה מורגשת בה בבירור, וקסם האבנים החשופות והסמטאות המפותלות מזמין ללכת לאיבוד ולמצוא בה פנינים ואוצרות.

גילוי נאות:
הפוסט נוצר בשיתוף פעולה עם מלון עכותיקה.