fbpx

אין לי מה ללבוש • בארון של שירי ויצנר

שירי ויצנר המוכרת בעיקר בתוך ‘חיפאית’ (hey.fa.it), היא דמות צבעונית ומעניינת. אני עוקבת אחריה כבר המון זמן ויש לה חיוך כובש ואנרגיה מדהימה שתמיד גורמים לי לחזור ולבקר בעמוד שלה. יש בה אש, יש בה ווייב ויש לה חיבה עזה לפרינטים, צבעים וגזרות מעניינות. כמוני, שירי נולדה בירושלים ואחרי דילוגים בין מספר ערים בילדותה והתבגרותה – נחתה בחיפה. החיבור לא היה מיידי, כפי שהיא תיארה לי: ‘סבלתי מכל רגע בעיר המשונה הזו’.

אבל החיים משתנים. אנשים משתנים. רגע מכונן אחד בחופשת הלידה השניה שלה טרף את הקלפים ושינה את המסלול עבורה. היא החליטה לעזוב את העבודה שלה ולצאת לדרך עצמאית, פתחה בלוג והקימה את מיזם סיור ‘המייקרים של העיר התחתית’ – סיור יוצרים ובתי מלאכה בחיפה אותו היא גם מדריכה. אז זו אומנם לא היתה אהבה ממבט ראשון, אבל הקשר המיוחד בין שירי לחיפה הלך והתבסס עם הזמן והיא מפיצה כיום את האהבה והידע שלה לכל עבר. לי היא לגמרי עשתה חשק לטייל בעיר, אבל עוד לפני זה – לבקר לה בארון. שנתחיל?

שירי ויצנר

מי את שירי ויצנר?

שירי ויצנר, בת 41, אמא לשלושה, סטייליסטית אישית, עיתונאית, יוצרת תוכן וחיפאית פטריוטית. אני מדריכה סיורים בחיפה ובשאר הזמן מנהלת חשבונות אינסטגרם, מרצה לעיתונות אופנה ב׳שנקר׳ ומרצה לסטיילינג.

איך היית מגדירה את הסטייל שלך? מאיפה את שואבת השראה?

למרות שאני מאוד וורסטילית מבחינת סגנון, תמיד תהיה לי נטייה קטנה לרוקנ׳רול או פאנק – אני מאוד מחוברת לתרבות הפאנק והרוק – גם מוזיקלית וגם אופנתית. אני שואבת השראה בו זמנית גם ממסלולי תצוגות – בעיקר זאדיג אנד וולטר, מוסקינו וסן לורן – וגם מהרחובות, ובעצם מכל מה שאני רואה סביבי.

איך את מאחסנת את הבגדים שלך? יש לך טיפ או טריק שעוזר לך לשמור על סדר?

יש לי המון טיפים וטריקים (בזמן הסגר אפילו מצאתי את הזמן לצלם סרטון 5 טיפים לארגון הארון). בגדול, אני מעדיפה תלייה. ברוב המקרים והפריטים, תליה היא הדרך הנכונה לאחסן בגדים – חוץ מפריטים עשויים ג׳רזי או סריגים אלסטיים שנהרסים מהמתיחה של התליה. לאחרונה גם עברתי לשיטת הקיפול של מארי קונדו (קונמרי) וזה פשוט שינה לי את החיים! פתאום הארון מסודר כל הזמן, אני רואה את כל מה שיש לי וגם כל הפריטים נגישים לי כך שאני מנצלת הרבה יותר את מה שיש לי בארון.

בארון של שירי ויצנר

שיטת קיפול מארי קונדו

לגבי חדרי ארונות – הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת הוא לא לתכנן את ארון התליה ואת המדפים באותו צד של החדר! טעות ענקית שעשיתי עם חדר הארונות הקודם שלי ותיקנתי בחדר הארונות החדש. באופן טבעי ארון תלייה עמוק יותר מהעומק הדרוש למדפים וכשהם באותו צד של הארון המדפים יוצאים עמוקים מדי – ניצול לא חכם של החלל וזה עוד לפני שדיברנו על כל הפריטים שנדחפים והולכים לאיבוד בחלק האחורי של המדף. כשמפרידים בין תליה לקיפול לקירות נפרדים בחדר, אפשר לתכנן מדפים צרים יותר ולא מבזבזים מקום מיותר על עומק מדף שלא יהיה בשימוש.

בארון של שירי ויצנר

 

תיק מטאלי כסוף

מה הקטגוריה האהובה עליך בארון?

מגפיים ומעילים! כמות המעילים שיש לי בארון עשויה להטעות לחשוב שאני חיה בפינלנד אבל אני ילדת חורף מושבעת ואין דבר שאני אוהבת יותר ממגפיים ומעילים – בעיקר מעילי פרווה, מעילי אופנוענים ומעילים ארוכים ודרמטיים. בקיץ אין ספק שהאיזור החביב עליי הוא מדף התליה של שמלות המקסי. מצד אחד הן אווריריות ומצד שני – מזכירות לי את הדרמה של מעילי הגשם הארוכים שלי.

יש לך פריט עם סיפור מעניין או כזה שמאוד יקר ללבך?

יש לי שמלת ערב מטריפה – וינטג׳ ישראלי אמיתי! זו שמלה צהובה של ‘בת אדם’ שנתפרה לסבתא שלי ב-1976 לכבוד החתונה של הוריי. לפני כמה שנים סבתא הציעה לי לקחת אותה אליי ולא יכולתי לסרב לזה. מה שמדהים בשמלה הזו שהיא כבר בת מעל 40 שנה והיא לא איבדה את הצבע, הגיזרה והאופי שלה. קוטור ישראלי אמיתי.

יש לך פריט שאת חורשת עליו נון סטופ? ואחד כזה שאת לא לובשת אבל לא יכולה להיפרד ממנו?

את השמלה של ״בת אדם״ אני לא לובשת, אבל לעולם לא אפרד ממנה – אולי רק אם יבקשו אותה ממני לארכיון של שנקר או לתערוכת אופנה ישראלית. זו לא רק ההיסטוריה המשפחתית שלי, אני מרגישה שזו חתיכה של ההיסטוריה של האופנה הישראלית. פריט החרישה שלי משתנה מתקופה לתקופה אבל בתקופה האחרונה אלו תיק קרושה במהדורה מיוחדת של זאדיג אנד וולטר וזוג סניקרס של סקצ׳רס שמאז שטחנתי את ניו-יורק איתו בשבוע האופנה האחרון הזוג הזה לא יורד לי מהרגליים.

תיק קרושה

באיזה אתרים את אוהבת לעשות שופינג אונליין?

אתרים מחו״ל: שופ-בופ כשיש סיילים, אמאזון לכל מיני פיצ׳פקעסים וספרי קינדל ו-ASOS. בארץ אני קונה אונליין בעיקר מטרמינל איקס. את רוב קניות האופנה שלי אני עושה במקום האהוב עליי – בחנויות.

יש לך טיפ לרכישה נכונה אונליין?

תמיד לבדוק את סוג הבד! יש לנו נטיה לשכוח את הפרט הקטן והחשוב הזה. באונליין לא הכל באמת כמו שהוא נראה – חשבת שזה ג׳ינס ואז גילית שזה ׳דמוי ג׳ינס׳, ואותו הדבר לגבי כל סוגי הטקסטיל מעורות ועד פוליאסטר. בנוסף, לסוג הבד יש השפעה על ה׳נפילה׳ של הבגד וכמובן לא פחות חשוב – לא כל בד מתאים לאקלים הישראלי וכשקונים אונליין מחו״ל זו עשויה להיות בעיה.

שירי ויצנר, ספרי לי על מותג/מעצב ישראלי אהוב במיוחד? מה מבדל אותו בעיניך?

אני מאוד אוהבת אופנה ישראלית והרבה מעצבים ישראלים – מהדור הוותיק כמו דורין פרנקפורט עם העיצובים הרומנטיים והמתוחכמים בפשטותם והמחוות שהיא עושה להיסטוריה של האופנה, דרך לארה רוסנובסקי שתמיד מהפנטת אותי עם תחכום ומשחקי פרינטים, משכית – אולי יום אחד אוכל להרשות לעצמי פריט של בית האופנה המיוחד הזה, ועד מעצבות צעירות יותר כמו קים דרור מ-kimka studio החיפאית שצובעת בעצמה את בדי האינדיגו שלה, עפרי מצא, אור פז והמותג הצעיר והצבעוני ׳גילאן׳.

בגדים לארה רוזנובסקי

אם היית צריכה לבחור שלושה פריטים שהם מאסט בארון של כל אחת, מה הם היו?

קל! ג׳ינס כחול כהה, טי-שירט לבנה וג׳קט אופנוענים. מה צריך יותר מזה? אה. סניקרס!

שירי ויצנר, בואי נדבר גם על ביוטי!

יש לך בושם או מותג בישום אהוב במיוחד?

אני הכי לא נאמנה כשמדובר בבושם. מחליפה ומשחקת בין כמה בכל עונה ושנה, אבל אוהבת במיוחד ניחוחות ׳גבריים׳ יותר, ובמיוחד אחד שנרקח לי בג׳ו מלון ואת כל הניחוחות של זאדיג אנד וולטר.

מוצר טיפוח שעושה את העבודה?

לאחרונה יצא לי להשתמש לראשונה במסיכות של ג׳ייד, והן הפתעת השנה שלי! גם הסרום של ל׳אוקסיטן מסדרת אימורטל והשמן הטיפולי לשיער של מרוקן אויל הם מוצרים שאני לא זזה בלעדיהם.

סרום לילה לאוקסיטן
מוצרי שיער מרוקןאויל

מוצר איפור שאת שומרת לו אמונים?

ליפסטיק אדום – גוון ruby woo של מאק, ופריימר לשפתיים prep and prime של מאק. אני אוותר אפילו על מסקרה אם צריך – אבל לא על השפתיים האדומות האלו.

אודם אדום

רוצות עוד משירי ויצנר? מוזמנות לעקוב אחריה כאן, ולבקר באתר שלה כאן.

אהבת את הפוסט? שלחי אותו לחברה שתהנה גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות בנושא: