fbpx

בואו נדבר על הריון ראשון

בואו נדבר על הריון ראשון. אם אתן בעיצומו של הריון או מתכננות אחד כזה בקרוב, הגעתן למקום הנכון. קטגוריית ‘בייבי באני’ מצטרפת לשאר הקטגוריות הפעילות בבלוג, תרכז בתוכה את כל הפוסטים הקשורים לנושא, ואני מאמינה שתמצאו בה מידע שימושי. אני כמובן ממשיכה לכתוב ולעסוק בכל הנושאים האהובים עלי ועליכן – כך שמי שפחות מתחברת לנושא, תוכל להמשיך ולהנות מהתוכן שלי שלא ישתנה.

בואו, אני מתרגשת בדיוק כמוכן – זה לא שהייתי בסיבוב הזה אף פעם לפני. אני לא גורו אימהות ולא מתיימרת להבין הכל, אבל אני יודעת בבירור שיש דברים שהיה עוזר לי לדעת לפני, ובתוך הצפת המידע המשוגעת של האינטרנט – לפעמים נהיה סלט מהכל. שמתי לרגע את הרגש בצד (ותאמינו לי, יש הרבה ממנו, אבל זה לפוסט אחר :)), וריכזתי במסודר את הדברים שאני עשיתי, בדקתי, לקחתי ורכשתי. כל אחת חווה הריון ראשון בצורה שונה, ואני לא מתיימרת להמליץ לכן לעשות בדיקה כזו או אחרת, לצרוך תוסף כזה או אחר ובכלל – לעשות משהו בצורה מסוימת. זו החוויה האישית שלי, שאני מאמינה שיכולה לעשות סדר בדברים לחלקכן.

הריון ראשון שנטי גדרון

בדיקות גנטיות לפני ההריון

לפני הכניסה להריון מומלץ לבצע בדיקות גנטיות. ישנן בדיקות בכלולות בסל הבריאות ומבוצעות בקופות החולים. הבדיקות הגנטיות הכלולולת בסל הבריאות בסיסיות למדי, בטח אם מדובר בזוגות מעורבים (כמונו). אנחנו החלטנו ללכת על בדיקות גנטיות מורחבות, ואחרי בירור מחירים ואפשרויות בחרנו בבית החולים שיבא. מדובר בבדיקת דם פשוטה ולאחר מכן הצלבת הנתונים בין בני הזוג. עלות הבדיקה לשני בני הזוג יחד 1,800 ש”ח, כשעל חלק מהסכום קיבלנו החזר מהביטוח הפרטי.

תוספי תזונה בהריון

אחח תוספי תזונה, איזו תעשייה משגשגת. עכשיו שלא תבינו לא נכון, אני לגמרי בעד תוספים, במיוחד בהריון. ישנם תוספים שהוכחו מחקרית ככאלה שמפחיתים משמעותית את הסיכון למומים מסוימים (כמו חומצה פולית), וכאלה שחייבים לקחת פשוט כי צרכי הגוף משתנים. היו לי חוויות איומות עם התוספים של הקופה, ואני מרגישה ששכללתי את הבחירות וההתנהלות שלי עם תוספי תזונה בהריון, לידי אמנות של ממש. ההמלצה שלי – תכינו לכן קופסא קטנה עם מיקס של התוספים למספר ימים וקחו אותם ממש לפני השינה. אלה התוספים שאני לוקחת:

חומצה פולית

התחלתי עם החומצה הפולית כחצי שנה לפני שבכלל החלטנו להיכנס להריון. היינו בכיוון ורציתי להגיע מוכנה. ההמלצה היא להמשיך ולקחת חומצה פולית לאורך כל ההריון. לפני ההריון רכשתי עצמאית, לאחר מכן דרך הקופה.

מולטיויטמין לנשים הרות

תקשיבו לי ותקשיבו לי טוב, הפרנטל שנותנים מהקופה? תתרחקו. לא צוחקת. סבלתי מאוד מבחילות בשליש הראשון ואני די בטוחה שהתוסף הזה לא הועיל לי. עברתי די מהר לפרג’נטלי של סופהרב והוא היה מצוין. הערכים שלו גבוהים, הוא מכיל מיקס איכותי ומגוון של שלל ויטמינים הכרחיים והביקורות עליו טובות. לרכישה בסופר פארם אונליין לחצו כאן.

אומגה 3

אני לא באמת אוכלת שתי מנות דג בשבוע, והומלץ לי לשלב אומגה 3 בכמוסות. אני מזהירה מראש – אצל רוב החברות הן ענקיות, לכן מי שיש לה בעיה בבליעה כדאי שתחפש אלטרנטיבות קטנות והגיוניות יותר. בכל פעם בחרתי את המוצרים שהיו במבצע וקיבלו ביקורות טובות ברשת, לאחרונה רכשתי את הכמוסות של סופהרב שהן קטנות במיוחד והרבה פעמים במחיר טוב. לרכישה בסופר פארם אונליין לחצו כאן.

ברזל

שוב אני מזהירה – הברזל של הקופה? ביג נו נו. ההמלצה שלי היא על תוסף ברזל נוזלי, אני לוקחת כרגע תוסף של אקוסאפ שהומלץ לי. בעיני יש לו טעם מתכתי-דמי שמצריך לגימה משמעותית של מים אחריו, אבל לא משהו שאי אפשר להתמודד איתו. אחרי בירורים והמלצות אני עוברת לספאטון – זה תוסף מימי שמועשר בברזל, עם מינימום תופעות לוואי והומלץ לי גם על ידי חברות טבעוניות. לרכישה בסופר פארם אונליין לחצו כאן.

הריון ראשון שנטי גדרון

בדיקות ומעקב הריון

יש כל מיני סגנונות של מעקב הריון, אני באופן אישי הייתי אצל רופאת הנשים הרגילה שלי, אחת לתקופה, לביקורות וחידוש מרשמים, בדרך כלל אחרי בדיקות מסוימות. בנוסף ביקרתי באופן קבוע אצל האחיות לשקילה, מדידות, חיסונים וכל השבאנג שמסביב. אני בקופת חולים מכבי, ואת כל הסקירות ביצעתי דרך הקופה. לא עשיתי את הסקירות אצל מישהו אחד ספציפי, ולתחושתי כל מי שביקרתי אצלו היה מאוד מקצועי ונעים. ובכל זאת אני מוצאת לנכון לציין לטובה את ד”ר רן נגר, שהיה מאוד אינפורמטיבי בסקירה ושיתף אותי בהסברים מורחבים, משהו שבאופן אישי אני מעריכה.

בדיקת מי שפיר

החלטתי לעשות בדיקת מי שפיר על דעת עצמי ולא בגלל סיבה מסוימת, ולמרות שלבדיקה יצא שם שלילי ומבהיל, החוויה האישית שלי היתה בסדר גמור. ביצעתי את הבדיקה דרך מכבי, ובחרתי את הרופא מתוך רשימת רופאים שעובדים עם הקופה והומלצו לי. בין השמות הבולטים היו ד”ר רמי מושונוב וד”ר אריה ישעיה, כשבסופו של דבר ביצעתי את הבדיקה את ד”ר ישעיה שהיה נעים, מקצועי, מהיר ואפילו מצחיק :).

הבדיקה עצמה בעבורי לא היתה מאוד כואבת או לא נעימה, היא היתה מהירה והרופא והאחות היו שניהם מקצועיים וזריזים. המחט מוחדרת לדופן הבטן (היא דקה וקטנה יחסית ולא עצומה וארוכה כמו בדמיון שלי), ולמספר שניות הרגשתי תחושה קצת לא נעימה באזור, אבל לא משהו שאי אפשר לעמוד בו. ביומיים-שלושה לאחר הבדיקה מומלץ לנח ולא להתאמץ, לשתות הרבה מים ולאכול עוגת גזר מפנקת (עוגת הגזר היא לא חלק מההנחיות הרשמיות, אבל היא מאוד מומלצת על ידי :)). הבדיקה בוצעה באסותא ברמת החייל, עלותה 800 ש”ח וקיבלתי החזר על רובה מהביטוח הפרטי.

אוכל, שתייה ומשקל

הרעב, וול, נושא שכדאי להתייחס אליו כי הוא נוכח. בתחילת ההריון ניגשתי להתייעצות עם דיאטנית, אני צמחונית והיה חשוב לי לוודא שאני מזינה את הגוף כמו שצריך כדי שגם הבייבי יקבל את כל מה שצריך וגם לי לא יחסר. בכל הנוגע לחשקים מטורפים – לא ממש חוויתי כאלה פרט לשני דברים: תפוצ’יפס בכל צורה (ובמיוחד בטעם גריל), ופירות הדר: תפוזים, תפוזי דם, אשכולית אדומה וכמה שיותר מהם. חוץ מהשליש הראשון שעבר עלי עם בחילות ברמה של ‘לא-מסוגלת-להריח-את-זה’ – בערך בשבוע 12 הבחילה ואני נפרדות לשלום, ונפתח התאבון. אני אוכלת יותר אבל משתדלת לאכול מגוון ומסודר, לא להגיע למצב של רעב דחוף וכמובן מרבה בשתיה.

משקל

בהמשך ישיר לנושא האוכל, לקח לי זמן לשחרר את העניין של המשקל, ולקבל את העובדה שאני אעלה במשקל וזו עובדה. מצד שני הוסברו לי המון דברים שלא ידעתי לפני – כמו שנפח הדם עולה ואיתו גם המשקל, שלשלייה יש משקל לא מועט ובסופו של דבר אם אוכלים בריא ומגוון, העלייה תהיה סטנדרטית וכך גם הירידה. לפי המשקל ההתחלתי שלי העלייה הממוצעת המשוערת שלי היא בין 11-16 קילו, כשאני מקווה לשמור על הרף קרוב יותר למפלס התחתון, אבל ממש לא מונעת מעצמי דברים שאני רוצה.

ציצים, טיפוח וסימני מתיחה

תשמעו, הציצים זה אישיו. הם גדלים בטירוף. בהתחלה זה כואב, אחר כך סתם מסורבל. באופן אישי אני פחות מתחברת לתחושה ולמראה של החזה העצום עלי, אבל זה לא שיש לי הרבה מה לעשות. אני מאוד אוהבת את החזיות הרכות ללא עצם של Bali Bras ועד עכשיו הן היחידות שהתאימו לי, כשנכון לעכשיו אני כבר צריכה לעלות מידה.

טיפוח

שגרת הטיפוח שלי לא ממש השתנתה, פרט למרכיבים מסוימים בטיפוח שיצאו משימוש לתקופה הנוכחית, כמו רטינול וחומצות למיניהן. לנושא הטיפוח בהריון אני כמובן אקדיש פוסט נפרד, בקטגוריית ‘שמתי לי פודרה‘ וגם כאן, בו אתייחס לחומרים מהם צריך להימנע, ואלו שבטוחים לשימוש בתקופה הזו. באופן אישי העור שלי היה יחסית מאוזן ומאוד חיוני, והחששות שלי מפצעים הורמונליים התפוגגו ככל שעבר הזמן.

סימני מתיחה

מהרגע שנודע לי שאני בהריון התחלתי בהתמרחות אינטנסיבית של שמן של COCOSOLIS שמיועד לטיפול ומניעה של סימני מתיחה ואני מאוד מרוצה. אין סימנים על הבטן והשמן מאוד מזין ועשיר, בנוסף הוא גם 100% טבעי. את השמן אפשר להשיג באתר OH GLOW עליו כתבתי פוסט בבלוג, ומעבר להנחות הקיימות על המותג תוכלו לקבל 15% הנחה נוספים עם הקוד Bunny15. לרכישת השמן באתר OH GLOW לחצו כאן.

עייפות, שינה ומצב רוח

בכל תחילת ההריון הייתי עייפה, מאוד. בכנות? היה קשה לי להבין איך נשים מתפקדות כרגיל בעבודה, ואמרתי בלב תודה על הסגר והמצב שמשאיר אותי רוב הזמן בבית, קרובה למיטה או לספה. השתדלתי לתת לגוף שלי כמה שיותר מנוחה, לשחרר את הביקורת העצמית ולהבין שאני עושה פה משהו שכנראה דורש ממני לא מעט – ואם הגוף רוצה לנוח – זה מומלץ.

חוץ מלקום בין פעמיים לשלוש כדי לרוץ לעשות פיפי במהלך הלילה, השינה שלי היתה רציפה ובסדר. גם מצב הרוח היה יחסית יציב, חוץ מפרץ הורמונלי במיוחד של כמעט שבועיים שכלל לא מעט דמעות, פחדים וכעסים. שמחה לבשר שבאופן כללי אני מרגישה ממש סבבה, וחוץ מהתקופה המשונה ההיא – בסך הכל אני במצב רוח ומצב נפשי מצוין. זה לא שאין חששות וחרדות – אבל הם מתגמדים מבדיקה לבדיקה, ומהבנה איטית ועמוקה שאני מייצרת בנאדם קטן בבטן שלי, וזו תחושה נפלאה.

הריון ראשון שנטי גדרון

אהבת את הפוסט? שלחי אותו לחברה שתהנה גם:

4 תגובות

  1. קודם כל, איזה בשורות משמחות, בשעה טובה! רק רוצה להרגיע חגבי העליה במשקל שזה הרבה יותר מרק נפח דם ושיליה. לי הומלץ לעלות 6-11.5 ק”ג כי מראש הייתי בעודף משקל קל. עליתי 12 שזה לכאורה הרבה אבל השתחררתי מבית החולים עם עודף של 1.9 ק”ג וביום הברית כבר הייתי במשקל הכניסה להריון עם ציצים 5 מידות יותר (והמשכתי לרדת). בדיעבד הסתבר שרוב העליה שלי במשקל הייתה נוזלים (שהתבטאו בבצקות, בעיקר בציצים). בקיצור, המשקל הוא רק מדד ומה שחשוב זה ההרגשה.
    חגבי חזיות, לא יודעת לאיזה גודל הגעת, אבל במידות הממש גדולות חזיית בלוסום מצוינת, בלי עצם אבל מחזיקה (אני הגעתי למידה j70).

    1. תודה על החיזוקים! לגמרי מעודד 🙂 אבדוק לגבי החזיה הזו נשמע ממש מעניין – לא אוהבת ברזלים כך שזה יכול להיות אחלה פתרון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות בנושא: