fbpx

הונג קונג למתחילים: חמישה דברים לעשות בעיר

הונג קונג כבר מזמן הפכה עבורי לבית שני, ועדיין בכל מפגש עמה אני מגלה עולמות חדשים. הונג קונג, ובוודאי הונג קונג למתחילים, היא פיוז’ן מטורף בין מזרח ומערב, ויעד מרתק להעביר בו כמה ימים בדרך לצד השני של העולם, כחלק ממסלול הטיול שלכם. הונג קונג היא מסוג היעדים שעד שלא הגעת אליו קשה מאוד להבין את קנה המידה שלה, והחוויה התרבותית משאירה אותי לא פעם מוקסמת ומופתעת מחדש. גורדי שחקים עצומים לצד טבע פראי ועוצר נשימה, קניונים חדישים של מותגי על לצד שווקים זולים מלאים במציאות, מסעדות מישלן מפוארות עם עשרות מנות אקזוטיות לצד אוכל רחוב בלתי מזוהה. להונג קונג יש הרבה מה להציע, והחבילה הכוללת מספקת את כל החושים.
הונג קונג למתחילים: חמישה דברים לעשות בעיר
לפני שאנחנו צוללים עמוק אל תוך החוויה התרבותית שנקראת הונג קונג למתחילים, יש כמה דברים שכדאי לדעת. הונג קונג מורכבת מהאי הונג קונג, קאולון והטריטוריות החדשות. עד 1997 היתה הונג קונג מושבה בריטית, והשפה האנגלית בולטת בנוכחותה, מה שבהחלט מקל על הטיול.

המטבע המקומי

המטבע המקומי בהונג קונג הוא הדולר ההונג קונגי, כשהשקל הוא בערך חצי מהסכום. המחירים בהונג קונג סבירים בהחלט, אולם היא לא זולה כמו בנגקוק בכל הנוגע למסעדות ולבילויים. אפשר לשלם באשראי בהרבה מהמקומות, אבל באופן אישי אני אוהבת שיש עליי מזומן ואת כרטיס האוקטופוס עליו אפרט מיד, כי את המציאות האמיתיות תמצאו בעיקר בשווקים.

תחבורה והתניידות בהונג קונג

מערכת התחבורה הציבורית בהונג קונג היא אחת היעילות שנתקלתי בהן. הרכבת התחתית נוחה, מהירה ותביא אתכם לכל נקודה במפה אליה תחפצו להגיע. הרכבות מגיעות בתדירות גבוהה מאוד והן חדישות ונקיות. כשאתם מגיעים להונג קונג הצטיידו בכרטיס אוקטופוס – סוג של ‘רב קו’ מקומי, איתו אפשר לשלם בכל התחבורה הציבורית וגם בחנויות מסוימות. את האוקטופוס רוכשים בעמדות שירות הלקוחות ברכבת התחתית, מחירו 150 דולר הונג קונגי ובסוף הטיול תוכלו להחזיר אותו ולקבל בחזרה את מלוא הסכום שנותר בכרטיס, בניכוי דמי שימוש. תחסכו מעצמכם התעסקות מיותרת עם כסף קטן – האוקטופוס הוא אחד הדברים שלא הייתי מוותרת עליהם כשאני כאן.
הונג קונג למתחילים: חמישה דברים לעשות בעיר


לינה
בהונג קונג

מחירי המלונות בהונג קונג אינם זולים, אך המלונות מפנקים בהתאם. באופן אישי, למרות הדמיון ביניהן ולמרות שרוב האטרקציות התיירותיות נמצאות באי הונג קונג, אני מעדיפה את חצי האי קאולון (Kowloon) ללינה. תוכלו למצוא לא מעט אפשרויות לינה מוצלחות באיזור Mong Kok השוקק, או לחלופין באיזור Tsim Sha Tsui היוקרתי יותר. אחרי שמצאתם לכם מקום לישון ופרקתם את המזוודה, הגיע הזמן להכיר את העיר קצת יותר מקרוב. אז מה כדאי לכם לעשות?

1. לטעום מכל העולמות

הונג קונג מספקת חווייה קולינרית מרגשת ומשונה בו זמנית. האמיצים מביניכם יוכלו לרכוש שלל מאכלי רחוב משונים ולחוות עולם טעמים אחר לחלוטין ממה שאנחנו מכירים במערב. מי שמעדיף ללכת על בטוח, הדים סאם הוא ללא ספק אחד המאכלים הבולטים בהונג קונג, וככזה תמצאו אותו בכל מילוי אפשרי. מסעדת הדים סאם האהובה עליי היא מסעדת Din Tai Fung המפורסמת, לה סניפים בכל העולם. האוכל טעים ונקי, השירות יעיל ומהיר והמבחר מתאים גם לצמחונים שבינינו. אני ממליצה במיוחד על סניף Silvercord ו-Miramar, הנמצאים בתוך קניוני ענק חדישים. המסעדה אף זכתה בכוכב מישלן, אך מצליחה לשמור על מחירים סבירים לחלוטין. Silvercord branch, Shop 306, 3/F, Silvercord, 30 Canton Rd., Tsim Sha Tsui, Kowloon.
הונג קונג למתחילים: חמישה דברים לעשות בעיר

אם אתם מחפשים מקום לאכול באי הונג קונג, Ba Sushi היא מסעדת פועלים קטנה וטעימה, המציעה את כל סוגי הסושי שרק תחלמו עליהם במחירים ידידותיים לכיס. אם אתם כבר שם, אני ממליצה לכם ללכת על רחוב Wan Chai עד למספר 33, שם תמצאו חנות קטנה ומטריפה של כלי קרמיקה יפהפיים במחירים שיגרמו לכם לצחוק. עדכון אוקטובר 2017: החנות נסגרה לצערי הרב. .Ba Sushi, 14 Burrows St, Wan Chai, Hong Kong

הונג קונג למתחילים: חמישה דברים לעשות בעיר

2. קניות, קניות, קניות

הונג קונג היא ללא ספק יעד הקניות המושלם. לצד קניוני ענק בהם תוכלו למצוא כל מותג או מעצב על, השווקים הם העניין האמיתי בהונג קונג, ותוכלו למצוא בהם לא מעט מציאות. השוק האהוב עליי נמצא בקאולון באיזור Mong Kok, ברחוב Fa Yuen. לצד חנויות פיצ’יפקס לבית שרק הסינים יכולים להמציא, תמצאו חנויות בגדים מסודרות לאורך השוק בצדדים. הקאצ’ בחנויות הוא שלא תוכלו למדוד את הבגדים טרם הקנייה. אם תשלמו תוכלו למדוד את הבגד בחנות, ובמקרה הכי גרוע להחליפו בפריט אחר מהמבחר. מהסיבה הזו אני ממליצה להתרחק מג’ינסים ובדים נוקשים, וללכת על גזרות ובדים רכים ורחבים יותר, שמאפשרים מרחב תמרון הגיוני. הצטיידו מראש בשקית בד שכן השקיות עולות כסף, וקחו בחשבון שהסיניות קטנטנות, כך שאם יש לכן ספק בנוגע למידה, עדיף תמיד לבחור אחת יותר גדולה. 156 Fa Yuen St, Mong Kok, Kowloon ,Fa Yuen Street Market.
איפור קוריאני הונג קונג

הונג קונג היא גן עדן לחובבות האיפור והטיפוח הקוריאני. רשת חנויות Sasa היא הגדולה והמפורסמת ביותר, ותוכלו למצוא בה כל פריט ומסכה שחלמתן עליו. המבחר האינסופי בהחלט מבלבל, אבל יש מספר לא מבוטל של מותגים מבוססים ומוכרים, ואין ספק שהמחירים במזרח נוחים יותר לכיס. Etude House ו-Holika Holika הם שני מותגי איפור שאני אוהבת במיוחד ובתחום הטיפוח אני ממליצה לבדוק את המוצרים של Skin Food, TonyMoly ו-Dr. Jart+.

תצפית על הונג קונג

3. לקחת רגע לנשום – מתאימים את הונג קונג למתחילים

להונג קונג קצב משלה והקצב הזה הוא גבוה. אם אתם רוצים קצת שקט מההמולה והעומס של העיר, טיול יום ללאמה איילנד זו הבחירה המועדפת עליי. לאמה איילנד הוא אי יפה ונעים, עם שני חופי ים שרק מזמינים לשכב על החול ולטבול במים. ההגעה אל האי פשוטה ומתבצעת במעבורת היוצאת מרציף 4 בנמל בסנטרל. ברציף שתי מעבורות, האחת ל-Yung Shue Wan והשניה לכפר הדייגים הקטן Sok Kwu Wan. בניגוד לכל המדריכים שבטח קראתם לפני, אני ממליצה דווקא לקחת את המעבורת ל-Sok Kwu Wan קודם, ולהתקדם משם לחוף הקטן Lo So Shing, המובדד יותר מבין השניים שתמצאו על האי. מיטיבי הלכת יוכלו להמשיך את הטיול הרגלי עד Yung Shue Wan ולחזור במעבורת לאי הונג קונג. מסלול ההליכה אורך כשעה וחצי-שעתיים של הליכה נינוחה אז הצטיידו בהרבה מים ובגדים נוחים.
כפר דייגים בהונג קונג
שוק דגים בהונג קונג

4. להתרגש מתצפית על כל העיר

יש הרבה דברים תיירותיים לעשות בהונג קונג, אבל אם יש דבר אחד שאף מדריך של הונג קונג למתחילים לא יסכים שתוותרו עליו, זו תצפית על כל העיר מהנקודה הגבוהה ביותר בהונג קונג – ויקטוריה פיק. שימו לב למזג האוויר ובחרו יום שבו אין הרבה עננות, אחרת לא תוכלו לראות הרבה מבעד לערפל הכבד שמכסה את הפסגה. אל התצפית מומלץ להגיע בשעות הערב ולצפות בשקיעה שמכסה את העיר וחושפת את הונג קונג במלוא הדרה. ההמלצה שלי: תחסכו לעצמכם תורים ארוכים והמתנה מיותרת ל-Tram. אם אתם מגיעים ברכבת התחתית, רדו בתחנת Admiralty וקחו מונית עד לפסגה (נסיעה של כ-20 דקות, במחיר של כ-60 דולר הונג קונגי). את הירידה חזרה תוכלו לעשות באוטובוס הקומותיים (קו מספר 15) והשתדלו לשבת בקומה השנייה בכדי ליהנות מהנוף גם בירידה.

וקטוריה פיק הונג קונג

5. לבלות כמו המקומיים

אמרתם הונג קונג, אמרתם בילוי. Lan Kwai Fong הוא איזור הברים והבילויים השוקק של הונג קונג, שנמצא באי בקרבת תחנת הרכבת התחתית Central. האווירה תוססת וצעירה ותוכלו לשתות שם דרינק בבר יוקרתי או לחילופין להסתובב ברחוב עם בירה ולקשקש עם תיירים אחרים. האזור עמוס במיוחד בסופי שבוע ומספק חוויית חיי-לילה משוחררת ובין-לאומית. אם יש לכם זמן בהונג קונג הייתי ממליצה על יום במקאו, עיר ההימורים המפורסמת (והתאומה הרשמית של וגאס, למקרה שתהיתם). קחו בחשבון שהדרך למקאו לוקחת זמן וכוללת ביקורת דרכונים ביציאה ובכניסה להונג קונג, אז הצטיידו בסבלנות וכמובן בדרכון. למקאו מגיעים מאות אנשים ביום, מקומיים ותיירים, לטייל בין מלונות הפאר ולקוות לחזור להונג קונג עם עוד קצת כסף לבזבוזים. מקאו היא לא רק עיר הימורים – העיר העתיקה של מקאו תספק לכם שעתיים-שלוש של טיול יום רגוע בין רחובותיה הצבעוניים הקטנים, לצד היסטוריה תרבותית מעניינת וארכיטקטורה ייחודית.

הונג קונג למתחילים: חמישה דברים לעשות בעיר
סמטאות מקאו העתיקה הונג קונג
הונג קונג מזמינה ללכת לאיבוד, לטעום, להעז ופשוט להיות. יש בה את כל הקסם של המזרח עם הנגישות של המערב וזו אחת הסיבות שאני אוהבת אותה כל כך. הרבה מהמקומיים מדברים אנגלית, וידעו לתת לכם הנחיות ברורות לאן ללכת אם תצטרכו כאלה. הם גם יספרו לכם על המסעדות הקטנות החבויות שאף אחד לא מכיר והחנויות שהכי שווה לבקר בהן. בין אם יש לכם ימים ספורים בדרך ליפן או אוסטרליה, או שבוע שלם להעביר בין האיים, הונג קונג תצייד אתכם במזוודה מלאה בקניות שוות, מאכלים מטורפים והרבה מאוד חוויות. תהנו!

אהבת את הפוסט? שלחי אותו לחברה שתהנה גם:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות בנושא: