fbpx

חולמים להיות דיילים? טיפים ליום מיונים דיילות אוויר

יש הרבה שאלות שחוזרות על עצמן בנוגע לעבודה בתור דיילת אוויר, אבל אם יש שאלה אחת שחוזרת על עצמה אינספור פעמים בתיבת ההודעות הפרטית שלי באינסטגרם היא מה בדיוק קורה במיונים, והאם יש לי טיפים ליום מיונים לדיילות אוויר. המשרה נפתחה להגשת מועמדות ממש עכשיו ואני בעניין של יעילות, ולכן לצד השאלות שמקבלות מענה באופן פרטי, אני מרכזת כאן את טיפים ליום מיונים לדיילות אוויר שעזרו לי בעבר, ויוכלו לעזור גם לכם לקראת המיונים. קחו בחשבון שהתמיינתי לפני יותר משש שנים כך שלבטח יהיו שינויים שאינני מודעת אליהם, וכן שלכל אחד יש חוויה שונה ביום המיונים. קחו את היום הזה בפרופורציה אבל התייחסו אליו ברצינות. שנו היטב לפני, התלבשו בהתאם, קראו את הפוסט שלפניכם והגיעו מוכנים. יש לכם חברים שמתעניינים במשרה? שלחו להם את הפוסט הזה שיוכלו ללמוד ממנו גם.

טיפים ליום מיונים לדיילות אוויר

אז מה בעצם קורה ביום מיונים לדיילות אוויר?

אז הגשתם מועמדות וזומנתם ליום מיונים. הכינו את עצמכם ליום ארוך ואינטנסיבי. קחו בחשבון שאתם הולכים לעבור לא מעט ‘תחנות’ ולהכיר עשרות אנשים. הגיעו מסודרים עם שתיה ומשהו לאכול, והשתדלו לנקות רעשי רקע חיצוניים ולהשאיר את הנייד והרשתות החברתיות מחוץ לעניינים. הגיעו לבושים ומסודרים כפי שהייתם מגיעים לראיון עבודה משרדי. אין צורך להתחפש לדיילת, אבל את הג’ינס הקרוע או חצאית המיני אפשר הפעם להשאיר בארון. נשים – איפור עדין ואודם אדום, ציפורניים מסודרות ושיער אסוף יכניסו אתכן לעניינים. גברים – שיער מסודר וגילוח נעים יהוו יריית פתיחה מוצלחת (לפחות בעיניים שלי). אגב, היות ומדובר בשאלה שחוזרת על עצמה – הגובה המינימלי לקבלה לעבודה הוא 1.60. ביום המיונים שלי מדדו את מי שהיו גבוליות ומי שלא עברה את הרף לא יכלה להמשיך את המיונים.

מיונים לדיילות אוויר: שלב ראשון – מבחן פסיכוטכני ממוחשב

המבחן הפסיכוטכני הממוחשב כולל שאלות ידע כללי, מתימטיקה ועוד שלל פרמטרים שאף פעם לא באמת הצלחתי להבין איך הם משפיעים על ההחלטה האם לקבל אותך לעבודה או לא – אבל הם משפיעים. אין ממש דרך להתכונן למבחן הזה חוץ מלחפש מבחנים כאלה אונליין, אבל לתחושתי אפשר להגיע עם הידע האישי, להתרכז, לקרוא היטב את השאלות ולעבור את החלק הזה בקלילות יחסית.
 

שלב שני – ראיון באנגלית פנים מול פנים

הראיון באנגלית מעורר לא מעט לחץ ושאלות אצל רבים מכם ולכן אתייחס אליו כאן. הראיון מתבצע לרוב עם שלושה בוחנים, כשתתבקשו
לספר על עצמכם ולנהל שיח קצר באנגלית. רוצים לראות שאתם יודעים להתבטא בשפה ולא קופאים אל מול שיח בשפה שניה. אם אנגלית היא נקודת התורפה שלכם אני ממליצה בחום לעבוד קצת על העניין טרם ההגעה לראיון, להכיר קצת מילים מעולם התעופה ולדעת לספר על עצמכם בצורה נעימה וברורה.
 
שימו לב – לעתים יחלקו את הקבוצה לשניים בתחילת היום, כשחצייה תעשה קודם כל את הראיון באנגלית ולאחר מכן את המבחן הפסיכוטכני, וחצייה תעשה קודם כל את המבחן הפסיכוטכני ולאחר מכן את הראיון באנגלית. עברתם את המבחן הפסיכוטכני? אתם עוברים לראיון באנגלית (ולהיפך). אם נכשלתם באחד השלבים, לא תעברו לחלק השני. עברתם את שני השלבים? הגעתם לחלק המעניין באמת – הדינמיקה הקבוצתית.

שלב שלישי – דינמיקה קבוצתית או כוחה של קבוצה

שלב הדינמיקה הקבוצתית הוא שלב משמעותי מאוד במיונים, ויש לי מסר אחד להעביר לגביו – תחשבו על עבודת צוות. במטוס אנחנו צוות אחד, כולם מגבים את כולם וכולם עוזרים לכולם. שיתוף פעולה הוא הכרחי וזה משהו שמחפשים לראות במיונים. לרוב תקבלו סיטואציות אפשריות מהמטוס שתצטרכו לפתור יחד, ותמיד תחשבו על הפתרונות שיש לנו להציע במטוס עצמו (שהן מן הסתם מוגבלות יותר מאשר במקומות אחרים). שמרו על שיח מכבד, נעים ומפרה ונסו לפתור בעיות וסוגיות יחד, שכן כוחה של הקבוצה הוא העניין פה, ולא רק היחיד. איך אמרו שלושת המוסקטרים? אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד.
 
בתום הדינמיקה הקבוצתית תשוחררו הביתה. תשובה אם עברתם את המיונים או לא בדרך כלל מתקבלת תוך ימים ספורים. אם עברתם את המיונים, דבר ראשון – מזל טוב! עכשיו תזומנו לראיון קצר במשרדי הדייל הראשי. זהו לרוב שלב פורמלי, בו מכירים אתכם קצת יותר מקרוב וקצת יותר לעומק אחד על אחד. אין מה לחשוש מהשלב הזה, וכמו שהגעתם למיונים מבחינת לבוש – הגיעו ככה גם אליו. 
 
אני מקווה שהפוסט הזה עשה לכם קצת סדר בראש ובדברים, ושתגיעו ליום המיונים בנחת ובאווירה נעימה. אם אתם עדיין מתלבטים אם זו העבודה בשבילכם, אני ממליצה לקרוא את הפוסט הזה בנושא בו אני עונה על שאלות שאתם שאלתם. עוד לא עוקבים אחרי? עכשיו זה לגמרי הזמן! אתם מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרם, לעשות לייק לעמודהבלוג בפייסבוק וכמובן להירשם לקבלת עדכונים מהבלוג הישר לתיבת המייל שלכם ממש בלחיצה כאן.

אהבת את הפוסט? שלחי אותו לחברה שתהנה גם:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות בנושא: