fbpx

מוצרים שאמא טרייה באמת צריכה

אחד הדברים שהכי העסיקו אותי בהכנות לקראת בואה של בייבי באני, זו השאלה מהם המוצרים שאמא טרייה באמת צריכה להתחלה. שפע המוצרים שיש בחוץ הצליח לבלבל אותי, ומצאתי את עצמי יושבת המומה מול רשימות אקסל ארוכות-ארוכות ומעוררות חרדה. ואתן יודעות מה קרה לי מול אותן רשימות? קפאתי. נבהלתי. סגרתי אותן ורצתי להכין לי משהו קר לשתות כדי להירגע. אני מניחה שאתן מזדהות עם התחושה.

שנטי גדרון נועם גונן מוצרים שאמא טרייה באמת צריכה

הבנתי שדרוש כאן שינוי

שאלתי את עצמי מה היה עוזר לי, ואיך אני יכולה ליצור רשימה מעשית שהיא גם פרקטית והגיונית, ברורה ומובנת. כזו שאפשר לבחור ממנה מה מתאים לבית, לבייבי ולצרכים. ידעתי מיד שאני רוצה יד מכוונת מקצועית, כזו שתיתן לי את ההסבר המעשי לגבי הדברים. יצרתי קשר עם נעם גונן הנפלאה, יועצת התפתחותית שמלווה הורים ותינוקות מגיל לידה, ויחד יצרנו את הרשימה שלפניכן, עם מוצרים שאמא טרייה באמת צריכה. תוכלו לקרוא ולהבין למה כל פריט נכנס לרשימה שלנו ואיך הוא יכול לתרום לבייבי שלכן, ולהחליט בצורה מושכלת מה הכי נכון עבורכן. אנחנו מקוות שהרשימה הזו תיתן לכן בטחון, ידע ורוגע בנוגע לבחירת הפריטים לתקופה הראשונית עם הבייבי.

שנטי גדרון נועם גונן מוצרים שאמא טרייה באמת צריכה

חוויה רחמית, גם בחוץ

נעם היא יועצת התפתחותית ומורה למחול ותנועה לגיל הרך, כך שבכל הנוגע לאנטומיה של הגוף היא מומחית. יש לה שנים של נסיון בתחום ההתפתחות, כולל ליווי התפתחותי, ויסות חושי וייעוץ שינה. נעם מדגישה שמה שחשוב בהתחלה זה לתת לבייביז שלנו את התחושה הרחמית, גם כשהם יוצאים מהרחם, וזה היה גם הקו המנחה שלנו בבחירת המוצרים.

ברחם, התינוקות עטופים ומוגנים וחווים מסגרת ברורה וגבולות גוף והתנגדות. ופתאום הם בחוץ, באוויר הפתוח, והדיסונסס בין החוויה הרחמית לחוויה בחוץ הוא עצום. עד גיל 3-4 חודשים, (הגיל בו מתחילים להיווצר הרגלים) הצרכים של הניו-בורן בסיסיים – מגע, שינה ואוכל. אבל יש לא מעט פריטים שיכולים להקל עליהם (וגם עלינו), ולהפוך את התקופה הראשונית של הבייבי ושלכן לנעימה, רגועה ועוטפת הרבה יותר.

נסט

הנסט הוא פריט שיכול לעזור מאוד לתינוק בהתחלה. תינוקות נולדים עם רפלקס מורו, שלעתים מעיר אותם מתוך שינה. זה רפלקס שבו הידיים והרגליים כמו דוחפות בפתאומיות את האוויר – אבל לא מקבלות קונטרה. הנסט מקטין את החלל שסביב התינוק ועוטף אותו בצורה המדמה את גבולות הרחם. אפשר להשכיב את התינוק לישון בנסט בכל סיטואציה ומקום ובלי חשש, שכן הנסט יציב ומספק גבולות ברורים. את הנסט היפה שבתמונות הכינה עבורי בר, אחיינית של אודי בעלי. בר מכינה בעבודת יד פריטים יפים לפי הזמנה. טלפון: 050-8313931

נסט לתינוק בעבודת יד
נסט לתינוק בעבודת יד

נחשוש וטקסטיל ראשוני

הנחשוש לרוב ישמש אותנו לריפוד העריסה (אולם לא בשינה), ובדומה לנסט מעניק לתינוק את תחושת המרחב המוקטן לה הוא זקוק. פרט לנחשוש תמיד כדאי להצטייד בשמיכה רכה לעגלה ובמספר סדינים המתאימים לעריסה. אני אוהבת צבעים רכים, בדים נעימים ועיצוב מינימליסטי ונעים, שמשתלב עם חדר השינה שלנו שמעוצב בגוונים נייטרלים. למותג נוגילי יש מגוון סדרות באתר שניתן לערבב ביניהן או לשמור על קו אחיד, ואני אוהבת במיוחד את קולקציית בלום, בסגנון יפני מינימליסטי ועדין.

לאתר נוגילי לחצו כאן

נוגילי חנות תינוקות
נוגילי חנות תינוקות

קל צף לאמטיה

הקל צף מיועד לשימוש באמבטיה, וכמו הנסט והנחשוש הוא מקטין את המרחב סביב התינוק ועוטף אותו. הוא מקנה לתינוק תחושת בטחון, מונע פחד מהמים ומקל על חווית האמבטיה שיכולה בהתחלה להיות מורכבת עבור תינוקות שרק נולדו. הוא גם מעניק לנו ההורים, בטחון בתהליך, שכן התינוק עטוף ובטוח בתוך המים. הקל צף של נינו מגיע במגוון עיצובים מקסימים (אני בחרתי את הטראצו), ובכלל – קולקציית האמבטיה שלהם מתוקה ברמות בעיני, והפריטים היפים שלהם הכי עושים חשק. בנינו מדגישים שחשוב לייבש את הקל צף אחרי השימוש בתלייה, ושפחות מומלץ להשתמש בשמנים לאמבטיה שכן אלה יכולים לגרום לשינוי בצבעים.

לאתר נינו לחצו כאן

קל צף נינו
קל צף נינו

אמבטיה מתקפלת

אמבטיה קטנה היא הכרחית לרחצת התינוק, ולרובנו אין אמבטיה בבית. אם חדר הרחצה קטן, אמבטיה מתקפלת היא לגמרי חלק מרשימת המוצרים שאמא טרייה באמת צריכה. בתוך האמבטיה מניחים את הצף קל, והרחצה במרחב הקטן יחסית מקלה על כל הצדדים, בוודאי שבהתחלה. המרחב שלנו בבית הנוכחי לא גדול והיה לי ברור שאבחר באמבטיה מתקפלת, מטעמי נוחות ואסתטיקה. האמבטיה המתקפלת של סטוקי נוחה ומרווחת מצד אחד, ומנגד מתקפלת לפריט לא מורגש שאפשר לאחסן בקלות. ובכלל, אני מרגישה המותג המסקרן הזה הולך לככב לא מעט אצלי, עם עיצוב מוקפד, מינימליסטי ופריטים מאוד מאוד איכותיים.

לאתר סגל בייבי לחצו כאן

אמבטיה מתקפלת stokkee סטוקי
אמבטיה מתקפלת stokkee סטוקי

רוקר

הרוקר מאפשר לתינוק להיות מורם ולראות את העולם והמתרחש סביבו. הוא מערסל את התינוק, ומאפשר לנו ולתינוק זמן שקט בו התינוק רגוע ונינוח, תוך כדי תנועות נדנוד נעימות שמזכירות לו את הזמן בו הוא היה אצלנו ברחם. היות ומדובר בפריט לא קטן, וכזה שנוכח בחיי היום יום שלנו, היה לי חשוב שלצד היתרונות שלו בעבור בייבי באני ובעבורי, הוא גם ישתלב בצורה הרמונית ועיצובית עם שאר הבית.

הרוקר היפהפה של Charlie Crane שנמכר באתר Don’t Cry Wolf הוא אחד הפריטים הראשונים ששמתי עליהם את העין כשנכנסתי להריון. השימוש בעץ ובקווים מעוגלים נעים ומרגיע בעיני, ובנוסף גבו של הרוקר אינו קשיח, כך שגב התינוק קובע את המנח. הוא שימושי, הוא אסתטי, ובינינו – הייתי רוצה לבלות בו זמן בעצמי. ובכלל, החנות של לילך הקסומה, היא מקבץ נדיר של טעם משובח ומוצרים שנבחרו בקפידה עם המון חשיבה מאחוריהם. מעבר לפריטים היפים, בעבורי לילך (שהיא אמא לארבעה), היא אי של שפיות בעולמות התוכן של האמהות, ואני עוקבת אחרי התכנים שלה בהנאה גדולה.

לאתר של לילך לחצו כאן

רוקר Don't Cry Wolf
רוקר Don't Cry Wolf

טטרות

מוצרים שאין ספק שכל אמא טרייה צריכה להתחלה, וכאלה שבטח שמעתן עליהן לא מעט. ‘אף פעם לא יכולות להיות לך יותר מדי טטרות’, וכדאי שאלה יהיו האיכותיות, הרכות והנעימות ביותר. מדובר בפריט שילווה אותנו לאורך זמן, וככזה עדיף לבחור בטטרה איכותית מכותנה אורגנית וצבע רגוע ונעים, שמשרה שלווה לא רק על הבייבי – אלא גם עלינו. אפשר להשתמש בטטרות למגוון שימושים, כשאחד החשובים בהם (ובתנאי שעושים אותו נכון) הוא העיטוף. הוא נותן לתינוק את החוויה הרחמית שהוא רגיל אליה, ומרגיע מאוד. גם טכניקת ערסול, כשזו נעשית בצורה נכונה היא כלי חשוב ומרגיע.

הטטרות של לה ג’וזפין לא רק רכות ונעימות, הן גם יפות מאוד וגדולות, ומתאימות למגוון שימושים. אפשר להשתמש בהן כשמיכה, להנקה, לעיטוף ולערסול, כשאיכות הבד (100% כותנה אורגנית), הצבעים והעיצוב – ככל הנראה יגרמו לכן להתמכר. חנה, האשה שמאחורי לה ג’וזפין היא אמא ל-2 וצלמת בהשהיה, בעלת טעם אירופאי משובח, שמצליח להפתיע אותי בכל פעם מחדש.

לאתר לה ג’וזפין לחצו כאן

חיתולי טטרה לה ג'וזפין
חיתולי טטרה לה ג'וזפין

מנשא בד

מנשא בד מאוד מתאים לתקופת הניו-בורן, לפני שעוברים למנשא אורתופדי שתומך יותר בגב. היתרון של מנשא בד הוא הקרבה הפיזית והעיטוף של התינוק, והאפשרות להסתובב בחופשיות יחסית ובידיים פנויות, כשהתינוק צמוד אלינו ומוגן. יש מגוון רחב של מנשאי בד כשהחסרון של רובם זהה – סרבול בלבישה שמחייב עקומת למידה והתרגלות וכמויות בד גדולות. לכל מנשא יש את היתרונות והחסרונות שלו, כשאחרי חקירה מעמיקה צמצמתי את הרשימה לשני מותגים שבלטו מבחינתי – Boba ו-Konny. בסופו של דבר אני חושבת שאזמין את ה-Konny, שכן מדובר במנשא בד שלא מצריך את אותה רמת הקשירה וההתעסקות של מנשא בד קלאסי, ובנוסף מגיע בבד נושם שמתאים לקיץ, וגזרה מינימליסטית יחסית עם פחות בד.

לאתר קוני לחצו כאן

בקבוקים ומוצצים תומכי הנקה

אני מסיימת עם קטגורייה שכוללת בתוכה בקבוק ומוצץ תומכי הנקה. אחד הדברים שהכי חשובים לי במסע האמהות הקרב זה א. להבין שאין שחור ולבן, וטווח האפור באמצע הוא סופר רחב וב. לדעת להקשיב לעצמי ולשמור על העצמאות שלי. בקבוק ומוצץ תומכי הנקה מאוד מרגיעים, שכן אנחנו לא באמת יודעות איך ההנקה עתידה להיות עבורנו. באידיאל – ההנקה תלך חלק, התינוק יהיה מסופק ואנחנו נהיה רגועות. אבל ייתכן ונצטרך לתמוך בהנקה גם בהאכלה מבקבוק של חלב שאוב אם נעדר למספר שעות, או פורמולה אם התינוק יצטרך השלמה של תזונה. ומבחינת מוצץ – הוא יכול להיות מאוד מרגיע עבור תינוק, לעזור לו להרפות ולהתכנס בתוך עצמו.

הבקבוק של סובינקס ZERO ZERO הוא בקבוק תומך הנקה ומונע גזים, וככזה המבנה של הפטמה והזרימה ממנה תלויים בקצב יניקתו של התינוק, מה שמדמה את ההנקה בצורה הקרובה ביותר. בנוסף, בתוך הבקבוק ישנה שקית סיליקונית עמידה, שמתכווצת ובכך עוזרת למניעת חדירת אוויר לבקבוק וגזים. כדי למנוע בלבול פטמה, מומלץ להמתין עם הבקבוק והמוצץ כשישה שבועות, או עד לביסוס ההנקה (שאצל כל אחת תקרה בקצב אחר).

לאתר סגל בייבי לחצו כאן

בקבוק ומוצץ סובינקס
zero zero

סדנאות דיגיטליות עם נעם גונן

אני מקווה שהכתבה הזו עשתה לכן סדר ויותר מהכל – נתנה לכן ידע, כלים והבנה עמוקה יותר של המוצרים, כדי שתוכלו לדייק בבחירות שלכן ולהכניס לבית ולחיים עם הניו-בורן את המוצרים שהכי ישמשו אתכן. אחרי הלידה, יש לנעם מספר סדנאות דיגיטליות המתאימות החל מגיל לידה ועוסקות בשלבי ההתפתחות השונים בשנה הראשונה. הסדנאות מלאות בידע, הדגמות ותרגילים ויוכלו לתת לכן ולבייביז כלים רבים. פעם בחודש גם נפתחות שתי קבוצות שהיא מלווה ל-3 מפגשים בנושאי ניובורן והמעבר לגיל הדעת.

להרשמה לסדנאות הדיגיטליות של נעם לחצו כאן

שנטי גדרון נועם גונן מוצרים שאמא טרייה באמת צריכה

מוזמנות כמובן לשאול ולהתעייץ – אני ונעם כאן בשבילכן 😊

גילוי נאות

אהבת את הפוסט? שלחי אותו לחברה שתהנה גם:

6 תגובות

  1. מדהים כמה הצרכים של אמהות שונות יכולים להיות שונים כי חצי מהרשימה הזו לי היה מיותר לחלוטין…
    לא היה לי נסט ובנחשושים (הרבים) שקיבלתי לא עשיתי שימוש בעיקר מפחד מפני מוות בעריסה, פעם אחת ניסיתי לשים מנשא בד וזה נגמר בבכי של שנינו… העדפתי דפני על פני קל צף. אני השתמשתי בהתחלה באמבטית תינוק גדולה עם רגליים בשביל הנוחות שלי, אחר כך כשהוא התחיל לזוז עברנו לאמבטיה מתקפלת ובגיל יחסית צעיר (שנה ומשהו) פשוט התחלנו לקלח בדוש כי תכלס, זה יותר נוח ונקי.
    בכל הנוגי לבקבוקים ומוצצים, מה שאנחנו רוצות זה נחמד, אבל לתינוק יש צרכים משלו ולמרות שקניתי לו סוג מסוים של מוצצים שהאחיינים שלי מאוד אהבו, הוא סירב להם והעדיף סוג אחר.
    אבל כן, כולן צריכות מצעים וטטרות (או פלאנל) ובזה אין שונות בין אמהות.
    באופן כללי, לדעתי עדיף לקנות כמה שפחות ולהשלים עם זה שבשבועות הראשונים את הולכת לגור בסופרפארם כי כל פעם תגלי משהו חדש שאת פשוט *חייבת* (והכל מרגיש מאוד דרמטי ומחייב אחרי לידה).
    לי למשל, סטריליזטור למיקרו היה מאוד שימושי כי שנאתי הרתחה במים וגם יש אצלנו המון אבנית, אבל יש אמהות שלהן זה מיותר. לעומת זאת מחמם בקבוקים שנשים אחרות נשבעוץ בו היה לי מיותר כי הקטן שלי אכל יופי בטמפרטורת החדר (מודה באשמה, פעם נתתי לו חלב אם קר מהמקרר כי לא הספקתי לחמם והוא אכל בתיאבון רב).
    בקיצור, אי טפשר לדעת מראש מה צריך ואין נכון ולא נכון, זה משתנה מאמא לאמא ומילד לילד וכל מה שכתבתי שלי היה מיותר, אולי בשבילך יהיה מוצר חובה.
    בהצלחה

    1. וואו… תודה על התגובה הזאת. אם יש משהו שהחויה של ניו בורן הדהדה לי זה את המקום של אני לא יודעת כלום, כולם יודעות יותר ממני מה אני צריכה, ומה נכון עבורי.
      אז לא…
      הגוזלית שלך היא שלך ואתן עוד לא מכירות. לא משנה כמה יועצות תקחי, התקופה הראשונה היא שוק והיכרות. את תגלי מה הצרכים שלה, ומה הצרכים שלך. יש לי שני ילדים ושניהם היו ניו בורן הכי הפוכים שרק אפשר לדמיין. זה דורש הרבה גמישות מחשבתית, ומעבר להכל- חמלה.
      את לא יודעת הכל. את לא יודעת כלום.
      ואף אחד לא יודע יותר ממך כרגע על הילדה שלך… אתן תגלו את הדרך שלכן יחד.
      ויהיו גם טעויות, ורגעים לא פוטוגניים. וזה בסדר. את אנושית ואת אמא ואת נהדרת.
      מזל טוב ובשעה טובה ובהצלחה.

      1. אני מאוד מזדהה עם מה שאת כותבת, ומצד שני תמיד אוהבת לחקור וללמוד ולהגיע ‘מוכנה’. יש דברים שלומדים תוך כדי, אבל עבורי למשל ההכנה היתה מאוד משמעותית כי פרט לחברה אחת – אין לי אף אחת בסביבה הקרובה שילדה לפני ויכולה לייעץ, לכוון וכו’. וכמו שאמרת – יכול להיות דברים שעבדו עבור חברתי פחות יעבדו בשבילי.

        בכל מקרה אני תמיד בחמלה, גם עם הקשיים והדמעות 🙂 הם חלק מהתהליך!

    2. אני מאוד מסכימה אתך, וכל המוצרים כאן הם כמובן ‘הצעת הגשה’. באופן אישי גם הנסט וגם הנחשוש משמשים אותנו, בסלון למשל ולזמן בטן. מבינה את החשש שלך וממש לא משאירה אותה לישון בלילה עם נחשוש…
      כמו תמיד בכל דבר הכל מאוד אינדווידואלי וגם תלוי באמא ובתינוק. שלנו קטנטונת למשל כך שהצף קל הוא מאסט מבחינתי והיא ממש ממש רגועה בו, אבל שמעתי על הדפני המון המלצות.
      אני כרגע בהנקה מלאה ומחכה עם הבקבוקים, אבל גם שם – לי למשל אין מיקרו לכן מן הסתם משהו שהוא לייף סייבר עבור אמא עם מיקרו – הוא ממש לא רלוונטי עבורי.
      בכל מקרה אני תמיד בעד ללמוד ולחקור ולדעת יותר 🙂 ולהחליט בסופו של דבר בצורה מושכלת מה הכי נכון ומתאים לך ולצרכים ולילד.ה שלך.

  2. היי, אשמח לדעת מה העלות של הנסט שאחיינית של בעלך מכינה… תודה 🙂

    1. היי יקירה – ממליצה ליצור קשר ישירות עם בר שכן זה תלוי בחומרים ובעיצוב 🙂 הטלפון שלה בפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות בנושא: