fbpx

קולקציית הבשמים של מייסון מרג’יאלה Replica

קולקציית הבשמים של מייסון מרג’יאלה

אני זוכרת את המפגש הראשון שלי עם קולקציית הבשמים של מייסון מרג’יאלה. זה היה בניו יורק, יום קר באחד מחודשי החורף הניו יורקי. מהימים הללו שמאיימים להקפיא את קצה האף והאצבעות, לא משנה באיזה צעיף וכפפות משתמשים. את המפלט מהרוח מצאתי לא פעם בחנויות הביוטי בדרך, וכך היה גם באותו היום. הדלתות נפתחו, הכפפות הוסרו והאף הקפוא החל מפשיר. ומבין מדפי הטיפוח והבישום, מצאתי את עצמי חולפת על פני בקבוקים מעוגלים יפהפיים, מעוצבים בסגנון וינטג’ ונושאים תווית עם כתב מדפסת ייחודי. עצרתי, וודאי שעצרתי. נדמה כמעט כאילו הבקבוקים האלה קראו בשמי. שם החל הרומן ביני ובין קולקציית הבשמים של מייסון מרג’יאלה, שהגיעה לאחרונה לארץ ונמכרת כעת בדיוטי פרי ג’יימס ריצ’רדסון.

קולקציית הבשמים של מייסון מרג'יאלה Replica
קולקציית הבשמים של מייסון מרג'יאלה Replica
קולקציית הבשמים של מייסון מרג'יאלה Replica

בית האופנה מייסון מרג’יאלה

קולקציית הבשמים של מייסון מרג’יאלה נקראת Replica והיא עוסקת באוסף של זכרונות, קולקטיביים ואישיים. אלה בשמים שאוצרים בתוכם הרבה מעבר לניחוח, אלה בשמים שמספרים סיפור. וכדי להבין קצת יותר לעומק את סיפורם של קולקציית הבשמים של מייסון מרג’יאלה, צריך להבין קצת יותר את סיפורו של בית האופנה הצרפתי. בית האופנה נוסד ב-1988 בפריז על ידי המעצב הבלגי מרטין מרג’יאלה, וב-2014 מונה ג’ון גליאנו לקריאייטיב דיירקטור של בית האופנה. הוא פונה הן לגברים והן לנשים, וממזג לעתים קרובות בין שני המגדרים עם עיצובים ייחודיים. מאז 2012 נושא בית האופנה בתואר הרשמי של אופנה עילית, שהעניקה לו הפדרציה הצרפתית לאופנה. לצד קולקציות קוטור, מציע בית האופנה גם קולקציות Ready to wear, אקססוריז וכמובן – בישום.

בית האופנה מייסון מרג'יאלה
בית האופנה מייסון מרג'יאלה

Replica שילוב של ריחות וזיכרונות

מאחורי כל בושם בסדרה עומד זכרון, סיפור. על הבקבוקים האלגנטיים שעוצבו בהשראת צנצנות רוקחים ישנה תווית כותנה עליה מוטבעים הפרטים של הבושם. שמו, השנה והמקום שהיוו את ההשראה ליצירתו ותיאור קצר. יחד אלה כמו מכינים את הקרקע להתזת הבושם על העור, גורמים לנו לעצום עיניים ולחזור אחורה בזמן לזכרון שאולי קיים אצלנו ואולי רק מדומיין.

וזה מחזיר אותי לזכרון המפגש הראשון שלי עם הבשמים. אותו יום קר בניו יורק, והיד המרפרפת על הבקבוקים היפים, שאת צוואר המתכת שלהם עוטף חבל בד לבן, בתיפור עדין המתכתב עם התפרים הייחודיים של בית האופנה הצרפתי. וכפי שבית האופנה ממזג בעיצוביו לעתים בין נשים וגברים, גם בבשמי המותג תוכלו למצוא ניחוחות שבהגדרתם הינם יוניסקסיים ומתאימים הן לנשים והן לגברים. חשבו כאן על הכל, וזה משהו שאינו מובן מאליו מבחינתי. לא מדובר כאן רק בבושם, וזה מורגש. נדמה שברגע שעוצמים את העיניים ומריחים את הבשמים, ממש אפשר להרגיש את המקום והזמן שהם מתארים.

קולקציית הבשמים של מייסון מרג'יאלה Replica
קולקציית הבשמים של מייסון מרג'יאלה Replica

הניחוחות האהובים עלי

ניחוחות נשיים – קולקציית הבשמים של מייסון מרג’יאלה

הבושם הראשון ששבה את לבי עוד באותו יום קר בניו יורק נקרא Lazy Sunday Morning. סיפורו של הבושם הוא בבוקר קיצי בפירנצה, 2003. דמיינו אור רך שחודר חלון בחדר מלון בפירנצה, מלטף את העור שמתעטף במצעי כותנה רכים ולבנים שכובסו זה עתה. הבושם מבוסס על תווים פרחוניים-מעודנים, מושק לבן וכביסה נקייה, שיחד מתערבבים לניחוח נשי-ייחודי, קרמי, רך ומלטף. הייחוד של הבושם לתחושתי, הוא ביכולתו להיות חושני ומלא נוכחות, מבלי להיות מתוק או כבד. זה אחד הבשמים האהובים עלי בכל הזמנים, וכזה שוגרם לי לרצות ללבוש שמלה לבנה, למזוג לעצמי כוס יין רוזה קריר, לשבת על מרפסת ולתת לרוח ללטף את שיערי. ניחוח המוגדר על ידי המותג כניחוח נשי.

Beach Walk הוא התוספת החדשה לשידת הבשמים שלי, ששולח אותנו לחופים של קאלבי, 1972. דמיינו טיול לאורך חוף הים, רגליים ששוקעות בעדינות בתוך החול, אדוות גלים קרירה ששוטפת את העור. מעל כל אלה שמש חמימה שמנשקת עור מלוח, משאירה חותם צורב מעט של יום קיץ ארוך. הבושם מבוסס על ברגמוט, רסיסי מי ים, לימון ופלפל ורוד, שמתערבבים יחד עם ילנג ילנג, חלב קוקוס ומושק. אלה האחרונים יוצרים יחד בסיס רך מאוד ומזמין, כמעט אימהי, לדבר הבשם ז’אק קבלייר (וגם לתחושתי). הבושם הוא תוספת מדויקת לאוסף הבשמים שלי, והנוכחות שלו על העור נעימה כל כך, שאני מוצאת את עצמי מריחה את פרקי כף היד לאורך היום ובכל פעם נזכרת בחופים רחוקים. ניחוח המוגדר על ידי המותג כניחוח נשי.

בושם נוסף שמוגדר על ידי המותג כניחוח נשי, ומתיאורו אני מאמינה שיקלע לטעמן של רבות הוא Flower Market. הוא מבוסס על זכרון מפריז 2011, פרחים שזה עתה נקטפו, עלי כותרת לחים ומגוון שילובי פרחים בשוק הפרחים. תמצאו בו תווים של פרחי פרזיה ו-ורד, יסמין סמבק ושושן פקעות. אף פרח לא משתלט על רעהו, ותחת ריחם אפשר לזהות נגיעה של ארז וזעתר.

קולקציית הבשמים של מייסון מרג'יאלה Replica
קולקציית הבשמים של מייסון מרג'יאלה Replica

ניחוחות יוניסקסיים – קולקציית הבשמים של מייסון מרג’יאלה

שלושת הניחוחות הבאים מוגדרים על ידי המותג כניחוחות המתאימים לגברים ולנשים, והם מסקרנים אותי מאוד.

By The Fireplace אוצר בתוכו זכרון חורפי מ-1971, שאמוני. על פי הבשמית מרי סלמני, הוא נפתח באיטיות על העור, משחק משחק עדין בין תווים חמים וקרירים. היא מתארת את הבושם כחמים ועצי, מעורר זכרון של בוקר קריר מול אח בוערת, עם תווים של עצים מעושנים וערמונים קלויים.

Under The Lemon Trees שולח אותנו לפלרמו, 1987, לטיול נינוח לאורך פרדס של עצי לימון. לצד הלימון הוא מבוסס על תווים של כוסברה, מאצ’ה ומושק לבן. דמיינו חופשה אוורירית והנאה מצהרי קיץ חמימים, רעננים וממריצים מצד אחד, איטיים ונינוחים מצד שני.

Sailing Day הוא זכרון ייחודי מהאי פארוס, 2001. ים כחול אינסופי שנפרש מול העיניים, בריזה חמימה, מפרשית שנעה לאיטה. ההשראה לניחוח היתה מעמקי הים, וככזה הוא ניחוח המתואר כרענן, כחול ומתאים לשני המינים. תווים של אלדהיד, מי ים, איריס אבסולוט ותמצית ורדים מתערבבים עם עשבי ים אדומים וענבר אפור. מסקרן מאוד.

קולקציית הבשמים של מייסון מרג'יאלה Replica
קולקציית הבשמים של מייסון מרג'יאלה Replica

ניחוחות גבריים – קולקציית הבשמים של מייסון מרג’יאלה

בסדרה תמצאו עוד שישה ניחוחות מעבר לחמישה אליהם התייחסתי, ביניהם ניחוחות הפונים באופן מובהק לגברים דוגמת Jazz Club, ובאופן אישי אני סקרנית מאוד להתנסות בניחוחות נוספים מהסדרה (קורץ לי במיוחד ניחוח בשם Bubble Bath, ובינינו, איך לא?).

אני אוהבת את העובדה שמצד אחד מדובר בבשמי נישה ייחודיים שלא תריחו על כל אחת ומנגד הניחוחות מצליחים להיות אוניברסליים ולקלוע לטעמם של רבים. אני כידוע חובבת בשמים ולרוב נשארת נאמנה לניחוחות לאורך זמן, ועם קולקציית הבשמים של מייסון מרג’יאלה אני מוצאת את עצמי סקרנית לגלות כל פעם ניחוח חדש. את סדרת הבשמים הייחודית ניתן להשיג בדיוטי פרי ג’יימס ריצ’רדסון, במחיר מצוין של 99$-108$ ל-100 מ”ל. לקולקציית הבשמים המלאה באתר הדיוטי פרי לחצו כאן.

גילוי נאות

אהבת את הפוסט? שלחי אותו לחברה שתהנה גם:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות בנושא: