fbpx

שבע סיבות לעזוב הכל ולגשת למיונים לדיילת אוויר

בואו נדבר רגע על חלומות.

לפני שלוש וחצי שנים ישבתי בסלון שלי על הספה וחשבתי מה אני הולכת לעשות עם עצמי עכשיו. הייתי בנקודת מפנה בה עבודה במסעדות כבר לא עמדה על הפרק, ועבודה סיזיפית במשרד גם לא נראתה כפתרון שיתאים לי. אז נתתי רגע לדמיון לקחת אותי הכי רחוק שאפשר והדמיון קבע: דיילת אוויר. אתם מכירים את הרגע הזה בו אתם שומעים את האסימון נופל? אז כזה, רק עם כל הקופה.

 

דיילת אוויר אל על

לא הכרתי דיילות אוויר, לא ידעתי כלום על העולם הזה, אבל הוא נשמע לי קסום: מדים יצוגיים, איפור ושיער מסודרים, מזוודה קטנה וסופי שבוע בפריז, מי לא רוצה את סגנון החיים הזה? כשלחצתי ‘שלח’ על טפסי המועמדות למשרת דיילת אוויר באל על לא היה לי מושג לאן אני נכנסת, אבל ידעתי שאני רוצה שינוי. שלוש וחצי שנים לאחר מכן, אני יושבת מול הלפטופ שלי בניו-יורק וכותבת על כל הסיבות לעזוב הכל ולבוא להיות דיילת אוויר, כי לא משנה כמה אתגרים היו בדרך, היום אני יכולה להגיד חד-משמעית – מצאתי את ג’וב החלומות שלי. אבל מה בעצם הופך את העבודה הזו לכל-כך ממכרת?

 

1. החופש להיות בחופש


אחד הדברים הכי כיפיים בעבודה הזו הוא החופש להיות בחופש. תשכחו משעות סטנדרטיות של תשע עד חמש – עם העבודה הזו אתם יכולים ללכת לים גם באמצע השבוע ולקום מאוחר לא רק בשבת. בתור דיילי אוויר תוכלו למצוא את עצמכם מתפנקים במסאז’ בבנגקוק באמצע החיים, ושבוע אחרי זה מצטלמים מול השלט האייקוני של הוליווד באל-איי. בין לבין גם תמצאו את עצמכם בטיסות הלוך ושוב לאירופה, שכן החברה טסה לכל העולם, מה שאומר שיהיו ימי עבודה בהם תחזרו הביתה למיטה שלכם בדיוק כמו בעבודה רגילה, רק שבמקרה הזה לא תצטרכו לקום למשרד למחרת.

2. האוכל, התרבות ואיך לא – הקניות


להיות דיילת אוויר זה לאכול את הטאפאס הכי מפורסם בברצלונה, לשתות את היין הכי משובח ביוהנסבורג, לראות את ההופעה של הלהקה האהובה עליכם ביעד הכי מרוחק ולקנות את כל מה שאי פעם חלמתם עליו. אל על טסה כמעט לכל יעד בעולם, כך שתוכלו להתעדכן באמנות עכשווית במוזיאון המומה הניו-יורקי, לסעוד במסעדת מישלן ביעד אקזוטי כמו הונג-קונג ולהנות מהנחות מטורפות בסיילים של ה-BLACK FRIDAY. האפשרויות בלתי נגמרות, כל שנותר הוא לבחור.

שבע סיבות לעזוב הכל ולגשת למיונים לדיילת אוויר

3. אמריקה. או ליתר דיוק – ניו יורק – חלומה של כל דיילת אוויר


מי מאיתנו לא אוהב את אמריקה, ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות? עם שלוש טיסות ביום לפחות, ניו-יורק הופכת לבית שני, ואם תשאלו דיילים שכבר לא עובדים למה הם הכי מתגעגעים, סביר להניח שזה יהיה לתפוח הגדול. ניו-יורק, שעד העבודה הזו היתה יעד שביקרתי בו רק פעם אחת, הפכה לעיר שאני מכירה גם בעיניים עצומות, עם בתי קפה קבועים, פינות סודיות וסופי-שבוע ארוכים של חוויות.

4. האנשים


איך שלא תסתכלו על זה, דיילות אוויר זו עבודה של אנשים שאוהבים אנשים. אני לא יודעת איך זה בחברות אחרות, אבל אם נשים בצד רגע את הנוסעים, החברויות שנוצרות בינינו הדיילים הן משהו מיוחד ונדיר, סוג של משפחה קטנה אם תרצו. אתם יכולים למצוא את עצמכם בשעת לילה מאוחרת שופכים את הלב בפני אדם שהיה עד לפני כמה שעות זר לחלוטין, או לצאת לרוד טריפ מטורף עם חברה מהעבודה שהכרתם רק לפני שלושה חודשים. אז נכון, לא עם כולם תשמרו על קשר אחרי הטיסה, אבל יהיו את אלה שיכנסו לכם אל הלב ויהפכו לחברים של ממש. ובינינו, מה יותר כיף מאשר לטוס עם חברים לחו”ל?

שבע סיבות לעזוב הכל ולגשת למיונים לדיילת אוויר

5. הדינאמיות לעשות את מה שאוהבים


למרות הסברה שאנחנו עובדים לפי יעדים או קווים מסוימים, אין כזה דבר. כל הדיילים טסים לכל היעדים של החברה, וחלק מהכיף שבעבודה הוא הזמן והדינאמיות לעשות את מה שאוהבים. עבורי, שחיה ונושמת איפור ואופנה, להיות דיילת אוויר זה להיות מעודכנת בכל הטרנדים הכי חמים, לראות מקרוב את כל המוצרים הכי חדישים ולעסוק במה שאני אוהבת, לא משנה איפה בעולם אני נמצאת. אז נכון, הלו”ז צפוף, אבל אני מצליחה לשלב עם העבודה גם את הבלוג, שיעורי יוגה ופילאטיס ואפילו לימודי משחק. אוהבים לבשל? קחו קורס בישול תאילנדי בבנגקוק שיפתח לכם את הראש ואת החושים. מטורפים על ספורט אתגרי? צאו למסלול אופניים מפותל על הר ביעד חלומי. לכל תחביב יש מקום, רק צריך לדעת לנהל את הזמן כמו שצריך.

6. ההטבות בטיסות – יתרונות העבודה כדיילת אוויר


בואו נשים את הקלפים על השולחן – אנשים הולכים לעבודה בשביל להתפרנס, זה הרי ברור לכולנו. הרבה פעמים שואלים אותי איך השכר והאם אני מצליחה לחסוך. אז כן, אפשר בהחלט להתפרנס בכבוד ואפשר בהחלט לחסוך. השכר באוויר הוא שכר שעתי, ומי שרוצה יכול לעבוד יותר שעות ובכך להגדיל את שכרו. אבל לא רק השכר הוא העניין בעבודה הזו – העבודה באל על מעניקה לכם ולקרובים אליכם (הורים, בני-זוג וילדים) הטבות משמעותיות בכרטיסי טיסה. טיסה לניו-יורק ב-150$? אני מבטיחה לכם שזו לא מתיחה. גם חופשה באיים בתאילנד במחיר מצחיק מעולם לא נראתה כל-כך קרובה.

שבע סיבות לעזוב הכל ולגשת למיונים לדיילת אוויר

7. חוג הסילון

דיילות מאז ומתמיד נחשבה למקצוע נחשק, עם הילה יוקרתית שעוטפת את התפקיד: בתי-מלון מפנקים, יחס וי.איי.פי, הטבות ששמורות רק לצוותי אוויר ומילון מונחים יחודי רק לנו. אנחנו חלק מחוג הסילון היוקרתי, או כך לפחות זה מרגיש. העבודה באוויר נחשקת מכל הסיבות הנכונות, ואני מרגישה גאווה ללבוש את המדים של אל על. חברה לעבודה אמרה לי פעם משפט יפה: להיות דיילי אוויר זה לחיות כמו מליונרים צעירים. עכשיו שלא תטעו, עם כל הדברים הטובים, העבודה שלנו היא לא עבודה קלה. היא מאתגרת, היא מעייפת, היא עמוסה. אבל בסוף כל טיסה, ארוכה ככל שתהיה, אני נפרדת מהנוסעים, יורדת מהמטוס, וחוזרת הביתה עם סיפוק בידיעה שגם אם היום היה לי יום לא פשוט, מחר זה כבר יום חדש. עם נוסעים חדשים, צוות חדש ויעד מרגש חדש.

התמונות בפוסט לקוחות מתוך עמוד האינסטגרם שלי. לעוד כיף צבעוני לחצו כאן.

אהבת את הפוסט? שלחי אותו לחברה שתהנה גם:

4 תגובות

  1. כתבת יפה ונכון. אני הייתי דיילת בסוף שנות ה 90 עד 2004 וכך בדיוק הרגשתי. עד היום, אני נהנית לספר על התקופה ולהיזכר בכל הרגעים. חשוב לצייון עוד כמה דברים בכל זאת: אל על היא חברה איומה, מעסיק רע ומדי שנה מפטרת באכזריות אנשים מעולים – רק כי זו התרבות והאופי המגעיל של החברה. וגם – לעיתים העבודה במטוס היא על סף בלתי אפשרית – סטרס, גועל, מחנק וסבל – אבל
    או במלון. ידוע כל הזמן שיש סוף לכל טיסה ונחיתה במיטה הטובה בבית.

    1. כמו בכל עבודה, יש לה את החסרונות שלה, וגם הם לא מועטים בהתחשב באופי העבודה האינטנסיבי. אבל אני מועסקת בחברה כבר שלוש וחצי שנים ומעדיפה להתרכז בטוב שיש לעבודה המטורפת הזו להציע!

  2. ממש עושה חשק!!! מעניין לדעת איך זה משתלב עם אמהות… ומה קורה אם דיילת נכנסת להיריון (אף פעם לא ראיתי דיילת בהיריון… )

  3. היי:) נהניתי לקרוא ועושה לי חשק. הייתי רוצה לדעת יותר איך זה עובד. מתי נמצאים בבית? האם אפשר לנהל זוגיות?
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות בנושא: