fbpx

עכו העתיקה • יומיים של טיול מקומי

ואולי פשוט התאהבתי בעכו העתיקה, והיא קראה לי לחזור, בדרכה שלה? בשבוע שעבר נסענו עם עוד שני זוגות של חברים לחופשה צפונית משותפת של קצת שקט מהעיר הגדולה. תכננו ללון בוילה משותפת עם בריכה במושב בצפון לא רחוק מנהריה, אבל תכניות לחוד ומציאות לחוד – וכשהגענו למקום הרגשנו שזה פשוט לא זה. בהתחשב בתג המחיר הגבוה החלטנו לשנות את התכניות וביטלנו את השהות בוילה. שעת אחרה”צ בשבת ואנחנו בחיפוש אחר שלושה צימרים או חדרים ללון בהם – ותאמינו לי, זו היתה משימה די בלתי אפשרית. נסענו בין יישובי הצפון, בין חדרים משונים במחירים הזויים עד שהשמש שקעה ואיתה החלטה – נוסעים. היעד – עכו העתיקה. מה שנקרא: דברים משתבשים לטובה.

מלון ערבסק עכו העתיקה

נחיתה רכה בעכו העתיקה

מספר שיחות טלפון אחרי ושעה נוספת של נסיעה וסוף סוף התמקמנו בחדרים המרווחים והמעוצבים של מלון ‘ערבסק’. כל חדר במלון מעוצב בצורה שונה ושוכן במקום אחר בין סמטאות העיר העתיקה, בדומה למלון ‘עכותיקה’ בו התארחנו בעבר. החדר בו התארחנו נקרא ‘החדר העותמני’. הוא היה מקסים ומדויק עבורנו – לא קטן אבל לא גדול מדי, עם פינת ישיבה נעימה, מיטה נוחה כמו חלום וחדר רחצה קטן ונעים. אלמנטים עתיקים כמו קשתות בתקרה ונגיעות עיצוב ששואבות השראה מפעם – נותנים לחדרים תחושה של בית וחן ייחודי. החדר בו התארחנו שכן בבניין בו מתקיימת גם ארוחת הבוקר ולו גג רחב ידיים, אליו מומלץ לעלות לעת שקיעה לצפות בעשרות ציפורי דרור בתעופה ובחתולי הגגות הפרועים שמנסים (וחלקם גם מצליחים) לצוד אותן.

שני זוגות החברים שלנו התמקמו בחדרי קרקע שסמוכים לאזור הקבלה. אלה חדרים עותמניים קלאסיים עם בניית אבן ייחודית, תקרות גבוהות ועיצוב מדויק. כל חדר מתומחר בצורה שונה בהתאם לגודלו ומיקומו, וניתן להנות גם מארוחת בוקר בעלות של חמישים שקלים לחדר. אזור הקבלה וכל האזורים המשותפים מעוצבים בחן, חום ונעימות והצוות המקומי מאיר פנים, עוזר ומאוד נחמד. המלון מנוהל על ידי בנו של מקים המלון שהוא גם סופר ישראלי, ובכל המלון וחדריו פזורים ספרים מכל מיני סגנונות וסוגים.

מלון ערבסק עכו העתיקה

הגג של מלון ערבסק עכו העתיקה

לעמוד של מלון ‘ערבסק’ בבוקינג לחצו כאן.

עכו העתיקה – איפה לאכול

אכלנו שתי ארוחות ערב מפנקות – האחת במסעדת ‘דוניאנא’ – מסעדת דגים ופירות ים בסגנון הזקן והים, עם נוף עוצר נשימה של הים. הסלטים היו נחמדים והוגשו ביד נדיבה, הדגים היו מצוינים (לקחנו ברבוניות ודג שלם בגריל) וגם פירות הים היו טעימים. המלבי היה יוצא מן הכלל ודחק הצידה את הכנאפה שהיתה מתוקה מאוד. השירות היה מכל הלב וניכר כי למארחים חשובה הנאת הלקוחות. היתרון המהותי – הנוף, שהוא פשוט מטורף. מקום נעים ומאוורר לארוחה לא מחייבת לעת שקיעה. יתרון נוסף של המקום – הם פתוחים עד מאוחר. כתובת: ההגנה 6, עכו העתיקה. טלפון: 04-9910001

את ארוחת הערב השניה בחרנו לאכול במסעדת ‘אורי בורי’. האוכל ב’אורי בורי’ היה נפלא כמו בפעם הקודמת, כשמנת הפתיחה של הקוקי סאן ז’אק היתה לא פחות מאלוהית גם הפעם ואסור לוותר עליה בשום פנים ואופן. מרק פירות ים בכוס קטנטנה הוא שלב הכרחי נוסף בארוחה, ואני אוהבת את האפשרות להזמין חצאי מנות מהתפריט. אהבתי מאוד מנה של שרימפס עם לימון ואטריות אורז שחורות שהיתה נדיבה וטעימה להפליא.

לצערי מקרה קטן שלא טופל כמו שצריך השאיר אותנו עם טעם קצת מר מהחוויה, ולמרות שהובא לידיעת אחת ממנהלות המסעדה ביום שלאחר הארוחה, הטיפול במקרה לא הסתיים. בשורה התחתונה זו מסעדה עם אוכל נהדר, טעים מאוד ולא זול – אבל כזה ששווה את החוויה. שימו לב היטב לתפריט ולמחירים – שכן אלה שונים מאלו המפורסמים ברשת. כמו כן, העדיפו להגיע לפני 21:00, שכן סביב 21:30 מתחיל תהליך סגירת המטבח. כתובת: ההגנה 11, טלפון: 04-9552212.

צהריים בחוף שבי ציון

את הצהריים בילינו בחוף שבי ציון שנמצא כ-15 דקות נסיעה מעכו העתיקה. לחוף ציליות נוחות, אזור רחצה מוגדר ואווירה נעימה של סיני – רוח עדינה, לא עמוס ורועש, ובהחלט מזמין לבלות בו אחר-צהריים של חופש גם באמצע השבוע. קחו בחשבון שכשהים סוער וגבוה אזור הרחצה עכור מהחולות הנסחפים, אז כדאי לשים לב לתחזית ולבחור להגיע ביום בו הים רגוע ונעים. הצטיידנו ביין מחנות היין האהובה עלי ‘מנו וינו’, בגבינות ובפירות ובילינו צהריים מושלם על החוף.

מנו וינו רוזה

עכו העתיקה – ביקור חובה בשוק הצבעוני

ביקור בשוק של עכו העתיקה הוא כמובן בגדר חובה, כשאחד הדוכנים האהובים עלינו הוא הדוכן של שמעון מלכה שנקרא ‘תבליני מלכה’. הוא הישראלי היחידי בשוק ותמצאו אצלו הכל מהכל – אל תוותרו על קפה שחור עם הל, על הפירות היבשים הנהדרים ועל מבחר האגוזים הטריים והתבלינים המיוחדים. הכנאפה המטורפת של ‘ממתקי קשאש’ היא משהו שאסור לוותר עליו בשוק, וקיבלתי גם מספר המלצות על מסעדת ‘מרקיטו’ (שהוספתי לנו לבדיקה לביקור הבא), מסעדת ‘אלמרסא’ ועל סנדוויצ’ים של פעם במקום ששמו ‘עזיזה’ס’.

עכו מלאה בחוויות נפלאות, צבע ואותנטיות ייחודית, וחופשה בה מצליחה להפתיע אותי ולרגש אותי בכל פעם מחדש. בימים כאלה בהם חו”ל זה חלום רחוק, עכו על רחובותיה הקטנים הם קסם מקומי שממש מומלץ לבדוק. מלון ערבסק היה עבורנו חוויה נפלאה ואני ממליצה על לינה בו בחום, מסוג המקומות שהגענו אליהם לגמרי במקרה, ונחזור אליו בשמחה גדולה בעתיד.

לעמוד של מלון ‘ערבסק’ בבוקינג לחצו כאן.

השוק של עכו העתיקה
ממתקי קשאש

*חלק מתמונות החדר העותמני נלקחו מהאתר הרשמי של ‘ערבסק’.