fbpx

סיני עם תינוקות

סיני עם תינוקות

סיני עם תינוקות

אחרי הפעם השלישית שלנו בסיני עם תינוקת, אני מרגישה ששכללנו את השהייה פה לכדי אמנות של ממש. אם אתם מתלבטים אם סיני עם תינוקות זה משהו שמתאים לכם – הגעתם למקום הנכון. ולפני שבכלל תמשיכו לקרוא אני רוצה להגיד לכם – כן. סיני עם תינוקות זה (ככל הנראה) משהו שלא רק מתאים לכם, אלא גם מאוד ישמח אתכם. אנחנו נסענו עם קסומי כשהיא היתה בת 5 חודשים, 7 חודשים ו-11 חודשים, ובכל גיל היתה חוויה שונה, מיוחדת וכיפית מאוד.

לפני שאני נכנסת לכל המנהלות, ההסברים והפרקטיקה של הנסיעה, אני רוצה לומר לכם שסיני עם תינוקות זה קסם. משהו קורה שם שהוא אחר מבכל מקום אחר שהיינו בו. הקצב, השקט, הים, הצבעים, הנינוחות. כל אלה משפיעים על הבייביז ועלינו כל כך לטובה, והזמן אתם בסיני הוא קל, נעים, רך ומשמח. שעות העירות מלאות כל טוב – חתולים וכלבים שמתרוצצים מסביב, שטיחים צבעוניים, פרצופים מעניינים, רחש גלים וחול נעים. הגירויים הללו משמחים את הבייביז וגם מעייפים אותם מאוד, בקטע טוב. שנת לילה ארוכה ותנומות יום תכופות מלוות את הימים בסיני, אז מנשא טוב הוא לחלוטין בגדר חובה.

שלא תבינו לא נכון, סיני עם תינוקות זה לא רק קסם וקל, אבל זה הרבה יותר קל ממה שאתם מדמיינים. יש את האתגרים הקטנים הכרוכים בלהיות הורים, בין אם זה סקרנות עצומה מעורבת בעייפות יתר, או פשוט תנאים שלא תמיד קל להכיל (מישהו אמר יתושים וזבובים?) – אבל כל אלה באמת שקטנים לעומת ההנאה, השקט והמרחבים שיש לסיני להציע.

סיני עם תינוקות
סיני עם תינוקות

סיני עם תינוקות בזמן קורונה

לפני שנצא למסע המשותף בדרכנו אל סיני, אתייחס להגעה לסיני בזמן קורונה. מחוסנים בעלי תעודת חיסון בתוקף אינם צריכים להציג בדיקה שלילית בכניסה לסיני אלא רק תעודת התחסנות בתוקף. מחלימים (גם אם הם מחוסנים) ומי שאינו מחוסן מחויב בהצגת בדיקת אנטיגן מוסדי שלילי באנגלית עם ברקוד, המוכרת לצורכי נסיעות. תינוקות וילדים עד גיל 12 פטורים מהצגת בדיקה. אני ממליצה על חברת AID שיש לה עמדות בדיקה מפוזרים בכל הארץ ובנוסף מפעילה גם עמדות בדיקה בחנויות למטייל. עלות הבדיקה 34 ש”ח והיא תקפה ל-24 שעות. יש להזמין בדיקה מראש, קליק כאן לאתר AID.

בחזרה מסיני בגבול הישראלי מתבצאות בדיקות קורונה לכולם, מחוסנים, מחלימים, לא מחוסנים, תינוקות וילדים. עלות כל בדיקה 100 ש”ח והיא חובה.

הגעה – סיני עם תינוקות

בפעם הראשונה שלנו בסיני נסענו ברכב ובפעמים הבאות טסנו, שתי חוויות שונות לחלוטין. לתחושתי, טיסה היא התחלה הרבה יותר קלה וחלקה לחופשה ואני ממליצה עליה לכל מי שגר במרחק מאילת. מנמל התעופה רמון לקחנו אוטובוס שהגיע לגבול במהירות בעלות 4 ש”ח לאדם. מחיר מונית מרמון לגבול, עומד על כ-130 ש”ח לכיוון.

סיני עם תינוקות

מעבר הגבול

אי אפשר להסביר בכלל את הפער בין התור הארוך והמייגע אליו הגענו באוקטובר, לבין מעבר הגבול הריק לחלוטין שחיכה לנו בדצמבר, וזה שהיה נח ואוורירי למדי בתחילת אפריל. אומנם באוקטובר לא הגענו בעונת החגים, אבל מזג האוויר עוד היה חם באופן מפתיע ויצאנו ביום חמישי, מה שהתברר כהחלטה מאתגרת למדי. הגבול היה עמוס והתור התנהל לאט ובבלאגן האופייני לעומסים קיצוניים של יותר מדי אנשים על מעט מדי עמדות ודלפקים. קחו את יום היציאה והתקופה בחשבון, בבואכם לתכנן את הנסיעה. תורים ארוכים אינם חגיגה גדולה עם תינוקות. באופן גורף אני ממליצה להימנע מיציאה ביום חמישי בבוקר.

אגרות

את האגרות כדאי לרכוש מראש באתר מילגם, כשאין צורך לרכוש אגרה לתינוקות מתחת לגיל שנתיים. כשתגיעו למעבר הגבול, תתבקשו לגשת לעמדות מילגם עם הדרכון של הבייבי כדי לקבל כרטיס צהוב, שפוטר אותם מתשלום האגרה. בימים של עומס הכל קצת מבולגן, ולכן שימו לב שגם אם לא הפנו אתכם לעמדות, המעבר בהן הוא חובה לפני החתמת הדרכון. 

בצד המצרי הכל מתנהל באיטיות האופיינית לסיני ולמימד הזמן שלה, אבל דווקא שם לא עמדנו בתורים ארוכים מדי. כדאי להצטייד בכסף מצרי (בין אם מהכספומט או מהקופה בצד המצרי), שכן גם כאן תתבקשו לשלם אגרות מגוונות – מס בריאות (35 לירה לדרכון) ואגרת מעבר (405 לירה למבוגרים בלבד). בסיני מומלץ להתנהל עם כסף מקומי, ועדיף להמיר דולרים. ניתן לשלם גם עם שקלים במרבית המקומות, אבל שער ההמרה גבוה יחסית.

סיני עם תינוקות
סיני עם תינוקות

לינה – קאמפ לעומת מלון

בסיני תמצאו מגוון אפשרויות לינה, ומגוון רצועות חוף. אני מאמינה שלכל אחד יש את הדברים שחשובים לו יותר ופחות, אני אשתף שמבחינתי חדר עם מקלחת ושירותים צמודים הוא מאסט, במיוחד עם תינוקות. רוב המקומות מציעים אפשרות של חושה על החוף או חדר מסודר יותר, וזה לחלוטין עניין של העדפה (והרפתקנות). ההתניידות בתוך סיני היא במוניות מקומיות, תוכלו להיעזר בקאמפ להזמנת מונית. אנחנו נסענו עם מנשא.

הילטון טאבה hilton taba
הילטון טאבה hilton taba

מלון הילטון טאבה סיני

בביקור האחרון שלנו באפריל עשינו לילה במלון הילטון טאבה לפני שהמשכנו לאקווה סאן וממש נהננו. המלון נקי ומסודר, הצוות ממש (ממש) נחמד, האוכל טעים ומפנק ואזור הבריכה והחוף מאוד מזמינים. זו לא סיני הקלאסית, אבל זו נקודת עצירה מאוד נעימה שהופכת את הנחיתה בסיני לקלה ורכה יותר, במיוחד למי שמעולם לא היה בה. המלון נמצא צעדים בודדים מהגבול ואחרי יום שלם של נסיעות וטיסה – זו היתה אתנחתא מרעננת ומאוד נעימה, שבהחלט נרצה לשחזר בעתיד. בעיני אפשר להישאר במלון לילה או גג שניים, ואז כדאי להמשיך לקאמפ על החוף, כי החוויה שונה לחלוטין. להזמנת המלון באתר בוקינג לחצו כאן.

הילטון טאבה hilton taba
הילטון טאבה hilton taba

אקווה סאן – קאמפ מומלץ בביר סוויר

אנחנו אוהבים לחזור לאקווה סאן, מקום שנמצא בביר סוויר יחסית קרוב לגבול. המקום מציע חושות, חדרים וסוויטות בעלויות משתנות. השהות כוללת גם ארוחת בוקר וארוחת ערב משותפות, עשירות ומפנקות בשעות קבועות, כך שיש גם הרגשה נעימה של היכרות עם שאר האנשים. הצוות במקום מקסים ואכפתי, ואנחנו מרגישים כאן בבית.

אקווה סאן aqua sun
אקווה סאן aqua sun

החדרים עברו לאחרונה שיפוץ והם במצב טוב. הסוויטות מעולות, מרווחות, מזמינות ונוחות, מעוצבות בפשטות מיניליסטית והרבה מרחב תזוזה. חוץ מהחדרים, אזור האוכל והמנוחה המשותף רחב וגדול, כמו גם אזורי הרביצה על החוף, כך שתמיד יש פרטיות ופינה נעימה להיות בה, גם כשהמקום מלא. ורד היא הבעלים של המקום, והתקשורת מתקיימת מול נלי שאחראית על ההזמנות (והיא נהדרת). זה מקום מאוד מבוקש ואהוב שגם מארח סדנאות יוגה, כך שמומלץ להזמין מקום הרבה זמן מראש. עלות חדר זוגי כולל ארוחת בוקר וערב 370 ש”ח לזוג. להזמנות כותבים באנגלית בווטסאפ – +972523719299

אקווה סאן aqua sun
אקווה סאן aqua sun

אריזה – סיני עם תינוקות

אחת השאלות שחזרו על עצמן הכי הרבה היא מה בעצם אורזים לסיני ומה לא כדאי לשכוח. אז אתחיל במובן מאליו שכבר ציינתי בתחילת הפוסט – מנשא טוב זה סופר חשוב. לגבי עגלה אומר שאני קצת חצויה – באופן אישי יש לנו עגלת יויו ולחולות של סיני היא פחות מתאימה לתחושתי, מה גם שקסומי לא ממש אוהבת לישון בעגלה ותמיד מעדיפה מנשא. בפעם השלישית שלנו לא לקחנו עגלה ולא הרגשתי שהיא היתה חסרה לי, אבל מרבית ההורים שראיתי בסיני מגיעים עם אחת (ועדיף כזו שמתאימה לחול ושטח).

סיני עם תינוקות

תיק עזרה ראשונה – סיני עם תינוקות

תיק עזרה ראשונה לסיני כולל אצלנו בפנטן לחתכים/עקיצות/גירויים, טבעקוטן (משחה לגירויים משמעותיים באזור החיתול – במרשם), משחת החתלה, תרופה להורדת חום – אדוויל נוזלי לתינוקות, אדוויל למבוגרים, קרם הגנה לתינוקות ולמבוגרים והכי חשוב – כל סוגי דוחי היתושים שיש לרשתות הפארם להציע. אנחנו מביאים רולרים מכל הסוגים, מכשיר דוחה יתושים לחיבור לקיר וספריי רייד נגד יתושים. חיתולים בחישוב גס של 5-6 ליום, חיתולי ים או חיתול רב פעמי למים, מגבונים, אלכוג’ל.

סיני עם תינוקות

אריזה – בגדים ותוספות

מבחינת בגדים זה תלוי בעונה כמובן, ואני תמיד ממליצה לארוז גם כמה אפשרויות חמות וארוכות לא משנה אם חם. כדאי להביא בגדי גוף ומכנסיים ארוכים דקים כדי להגן גם מרוח וזבובים. בגד ים, כובע, טטרות, מספר צעצועים קטנים שאינם תופסים הרבה מקום (הבאנו למשל בובת צפצפה, רעשן, סט כוסות לבניית מגדל, נשכן שהיא אוהבת – מעט ומדויק לפי ההעדפה האישית של הבייבי). אני אוהבת להביא סדינים מהבית ואם יש מקום גם מגבות. זה ממש לא חובה, אבל באופן אישי זו ההעדפה שלי.

אני בהחלט ממליצה לשים לב למה שאורזים ולוודא שאת הדברים החשובים באמת אתם לא משאירים מאחור, אבל גם לזכור שבסופו של דבר בסיני לא צריך הרבה, זה חלק מהקסם של המקום. פשוט להיות.

סיני עם תינוקות

אם יש לכם שאלות על הנסיעה והשהות, אתם מוזמנים לכתוב לי.

לכל קטגוריית צ’ק אין בבלוג לחצו כאן

גילוי נאות

אהבת את הפוסט? שלחי אותו לחברה שתהנה גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות בנושא: