fbpx

קונים מקומי • רעיונות למתנות לחג שהייתי רוצה גם לעצמי

בחיי שאין לי מושג לאן נעלמו כל החודשים שבין מרץ וספטמבר, והעובדה שראש השנה בפתח היא לא פחות מהזויה בעיני. אני אומר את האמת – אני לא מאלה שבטרפת רכישות לחגים, אבל אני מאוד אוהבת לתת מתנה למארחים של ערב החג וגם לפנק את עצמי. אני מניחה שכולם הרגישו את הצורך להתצטמצם קצת בהוצאות בתקופה האחרונה, וגם אני הורדתי קצת את הרגל מהגז ואימצתי גישה של פחות, אבל מדויק. ואם אפשר שזה לא רק מדויק אלא גם איכותי ומקומי – אני בכלל בעניין.

אני מרגישה שהתקופה הנוכחית רק מדגישה כמה חשוב לקנות מקומי ולתמוך בעסקים קטנים, שכמו רבים נאבקים בהשלכות של משבר הקורונה על השוק. הסתכלתי על אוסף הפריטים המיוחדים שיש לי בבית בחיוך וגללתי קצת בפיד. ידעתי מיד איך ייראה פוסט המתנות לחג השנה – פוסט שכולו תמיכה בעשייה מקומית, עם רעיונות למתנות לחג שהייתי רוצה גם לעצמי. בחרתי להתמקד במתנות ורסטיליות שאינן מצריכות מידה ומבוססות על תחומי עניין וטעם אישי, עם טוויסט ואמירה.

רעיונות למתנות לחג

קונים מקומי • רעיונות למתנות לחג

מוצרי נייר מעוצבים | Kariniti

תשמעו, אני אובססיבית למוצרי נייר, זה ידוע. אני אולד סקול לגמרי בקטע של יומן – תמיד צריכה מולי אחד קשיח לרכז בו את כל הפגישות, התזכורות והצילומים. השנה הכרתי את סטודיו Kariniti, מאחוריו עומדים איתי וקרין, שנותנים דרור לאובססיה הקטנה והנהדרת שלי ושל כל כך הרבה אחרים. העיצוב נקי ומינימליסטי, השפה מדויקת ונעימה לעין, והכל פשוט עושה חשק לשלוף מהתיק ולהתחיל לתקתק משימות (ובכלל את החיים). אין ספק שהיומן הוא ההיילייט מבחינתי, אבל מאז שנכנסו לחיי הפלאנריים (יש שבועי וחודשי), גם אלה הפכו לחבריי הטובים. המוצרים מגיעים ארוזים טיפ טופ והניחוח הוא לגמרי של חו”ל – אסתטי, מדויק ונקי.

טווח מחירים: מ-25 ש”ח למחברת פשוטה ועד 236 ש”ח למארזים מהודרים.

איפה משיגים? באתר האונליין של Kariniti

לאינסטגרם של Kariniti

Kariniti מוצרי נייר

פרינטים מינימליסטיים | סטודיו מלודי

מאחורי הפרינטים המינימליסטיים של סטודיו מלודי עומדת ליאת אוחנה. הקווים הנקיים של ליאת הופכים את הפרינטים לעדינים במיוחד, ותמצאו בהם רמיזות מעניינות לגוף נשי, ים ואלמנטים מרגיעים שעושים נעים בעין ובלב. במהלך לימודי עיצוב הפנים שלה, ליאת נחשפת לעיצוב הנורדי ולתרבות ההוגה הדנית, והיא שואבת השראה מכל אלה, מחוויות חייה (החיוביות והשליליות) וכמובן מהים. האיורים מודפסים על נייר 300 גרם איכותי  ומגיעים בשני גדלים לבחירה (A3, A4ׂ) או בהזמנה אישית.

טווח מחירים: 140-200 ש”ח.

איפה משיגים: בחנות האטסי של סטודיו מלודי

לאינסטגרם של סטודיו מלודי

סטודיו מלודי

גלויות וכרטיסי ברכה משמחים | Nav Notebooks

מאחורי המותג Nav Notebooks עומדת דניאל ברון, מעצבת ומאיירת בוגרת שנקר בעלת אהבה אינסופית למחברות מעוצבות וכמובן – ארנבונים. שם המותג הוא גם שמו של ארנבון שהיה לה ולבן זוגה בעבר. מוצרי הנייר של דניאל מתוקים להפליא ותמצאו ביניהם פריטים מגוונים והדפסים בעבודת יד של דניאל, שכוללים ארנבונים מקסימים, פרחים, צמחים ואלמנטים נוספים מעולם החי. אני אוהבת במיוחד את הגלויות, כרטיסי הברכה והסימניה המופלאה, שלגמרי תשדרג את חווית הקריאה עבור חובבי ארנבונים כמוני.

טווח מחירים: 15-70 ש”ח לפריט. המחירים באתר בדולרים, אך ניתן לשלם טלפונית גם בשקלים.

איפה משיגים: בחנות האונליין של Nav

לאינסטגרם של Nav

Nav notebooks

קישוט מקרמה לקיר | Macrame IL

אחד הטרנדים הבולטים בשנה האחרונה הוא טרנד המקרמה. העבודה העדינה, הגוונים הרגועים והבוהו שיק המתפרץ הופכים את קישוטי הקיר הללו ליפים ומבוקשים במיוחד. Macrame IL הוא מותג נשי עצמאי אליו נחשפתי דרך העוקבות שלי, וזה אחד הדברים שאני הכי אוהבת ברשתות החברתיות – העובדה שגם אחרי עבודה של שנים והיכרות מאוד מעמיקה עם שלל מותגים, אני עדיין נחשפת באופן תדיר לעסקים מעניינים. באופן אישי אני מרגישה שקישוט מקרמה קלאסי פחות מתאים לסגנון העיצוב של הבית שלי, אבל מתלה העלים המיוחד של ענבל הצליח לרגש אותי והוא כבר בדרכו אליי. כיף!

טווח מחירים ואיפה משיגים: טלפונית ב-052-4873261

לאינסטגרם של Macrame IL

קישוט מקרמה לקיר

תמונה ממסוגרת של פרחים מיובשים | Studio Monstera

אחד הפריטים היפים שנתקלתי בהם בשנה האחרונה שייך לסטודיו מונסטרה, ותמונה ממוסגרת של המותג כבר הופיעה בעבר בפוסט בבלוג. הרעיון לעבודות המקסימות של הסטודיו נולד מתוך אהבה לפרחים ורצון להכניס את היופי והאור של החוץ אל תוך הבית, וההתמחות של הסטודיו היא בייבוש פרחים וצמחים תוך שמירה על הפיגמנט הטבעי שלהם. כל הפריטים נעשים בעבודת יד לכן, כמו הפרחים – הם מיוחדים ואין פריט זהה לאחר.

טווח מחירים: 100-200 ש”ח.

איפה משיגים: בימי שישי בדיזנגוף 111 בתל אביב, בעמוד האינסטגרם או במייל: [email protected]

לאינסטגרם של Studio Monstera

studio monstera

 סידורי פרחים בתוך אגרטלים קטנים | Lykke

את Lykke (ליקה בעברית) הקימו לאה ובעלה זיו אחרי שהחליטו לעבוד ביחד ולעשות פרויקט שיעשה להם טוב ויגרום לאנשים להיות מאושרים יותר. ליקה בשפה הדנית זה אושר. הם מרכיבים סידורי פרחים קסומים בכלים מינימליסטיים, ולכל כלי כזה הם קוראים ליקה. כל שבוע הם מגוונים ומרכיבים ליקות שונות ומיוחדות, במחירים נגישים של 35-55 ש”ח לליקה, כולל הכלי (שהוא כמובן רב פעמי). מהדורה מוגבלת של ליקות בהשראה יפנית תוכלו למצוא כעת ברשת חנויות story: וכמו שניתן לראות בתמונה – הן יפות במיוחד.

טווח מחירים: 35-75 ש”ח לליקות הקלאסיות ו-119-239 ש”ח למהדורה המוגבלת שנמכרת בלעדית בסטורי.

איפה משיגים: טלפונית ב-052-2891173 ואת המהדורה המוגבלת ברשת story:

לאינסטגרם של Lykke

Lykke

כלי ייחור דקורטיביים לעציצים | Urban Planter

אתם כבר וודאי יודעים שבתקופת הקורונה הפכתי לבוטנאית מוסמכת ומילאתי את הבית בשלל עציצים שמשמחים לי את הלב והנפש. אפילו כתבתי מדריך שלם לעציצים שלי, כדי שגם אם אתם תוכלו להפוך למגדלי עציצים מדופלמים. לאחרונה גיליתי את האושר שבייחור – תהליך בו לוקחים ענף מעציץ קיים, משרישים במים ובעצם יוצרים עציץ נוסף של אותו הצמח. אורבן פלאנטר מציעים כלים דקורטיביים יפהפיים לייחורים, שהופכים את התהליך לאסתטי במיוחד. הפלאנטרים מגיעים ארוזים היטב וניתן להוסיף לכל הזמנה גם ייחורים של פוטוס – צמח מטפס קל לייחור. אחת המתנות המדליקות בעיני לתקופה הנוכחית, שמכניסה הרבה צבע וחיים לבית.

*תמונת הבמבוק צולמה על ידי סיגל לגנהיים.

טווח מחירים לעציצים דקורטיביים: 60-350 ש”ח.

איפה משיגים: באתר האונליין של Urban Planter

לאינסטגרם של Urban Plnater

Urban Planter

מארזי קריסטלים מרגשים | Wild Gypsy

מאחורי המותג Wild Gypsy עומדת עדי, פיה קסומה ומיוחדת עם אישיות נעימה וממגנטת. מותג הלייף סטייל שלה נולד מתוך רצון לטפח את הנפש על ידי שימוש בקריסטלים, קטורת טבעית ואנרגיה רוחנית. האבנים מזמינות לעצור רגע, להתבונן, לקחת נשימה, להתמקד. באתר תמצאו מגוון ערכות, כשכל אחת מיועדת לחיזוק אלמנט אחר. בלטו בעיני מארז האבנים לאמהות לעתיד, כמו גם מקל המרווה שמאפשר שריפה קלה של מרווה וטיהור אנרגי בבית.

טווח מחירים: 15-185 ש”ח

איפה משיגים: בחנות האונליין של Wild Gypsy

לאינסטגרם של Wild Gypsy

wild gypsy

אבן עיסוי גוואשה | Katerina Organic Skincare

אי אפשר לדבר על מתנות לחג בלי להתייחס לקטגוריה האהובה עלי שהיא ביוטי כמובן. אבל הקטע הטריקי בביוטי הוא שקשה מאוד לתת מתנה מעולמות הטיפוח שכן התחום מבוסס על צרכים אישיים של העור, כמו גם העדפות ניחוח ועוד אתגרים שבדרך כלל קשה להתגבר עליהם. אם בכל זאת אתם מחפשים מתנה לחובבת ביוטי, אבן הגוואשה של קטרינה טיפוח אורגני בהחלט יכולה להתאים. על מוצרי הטיפוח האורגניים של קטרינה כתבתי בחודש אוגוסט ואני נהנית מהשימוש בהם. אבן עיסוי הפנים של המותג מגיעה במארז מהודר עם הוראות ברורות לשימוש, ולחובבות הביוטי והטיפוח זו אפשרות נהדרת, מבלי לקחת את הסיכון של מוצרי טיפוח שהם מאוד אינדווידואליסטיים.

מחיר: 96 ש”ח ויש גם קוד הנחה Bunny5 לשימושכן

איפה משיגים? בחנות האונליין של קטרינה

לאינסטגרם של קטרינה

גואה שה

פריטים מעוצבים במחירים נגישים | KU-MI

מה שאני אוהבת באתר של KU-MI, זה שאפשר למצוא בו מגוון פריטים מעוצבים במחירים נגישים, ולהרכיב לבד מארזי מתנות מפנקים ומתוקים. אני עובדת עם ליהי, שעומדת מאחורי KU-MI כבר הרבה שנים, עוד כשהמותג היה בחיתוליו ומכר רק פריטים בודדים. כיף לראות את ההתפתחות של האתר, של המותג ואת הנוכחות שלו ברשתות החברתיות, וכיף לתמוך במותג נשי-מקומי שפתח את האתר ומוכר כעת גם מוצרי לייפסטייל של מותגים מקומיים נוספים. יש מארזים מקסימים בצבעוניות מגוונת, וחוץ מאלה אני אוהבת במיוחד את הפרינט הקיצי של לובה שרגא חברתי שכל ההכנסות ממכירותיו הן תרומה, כובע באקט ורוד שימושי מכותנה ובקבוק טרמי מקושט שעושה חשק ללגום.

טווח מחירים: פרינט לתרומה 45 ש”ח, כובע באקט ורוד 69 ש”ח, בקבוק טרמי מודפס 140 ש”ח.

איפה משיגים? באתר האונליין של KU-MI

לאינסטגרם של KU-MI

ku mi

מלבישים את הבית • רעיונות למתנות לחג

כלים רב פעמיים מעוצבים לסבונים | WASH

נטלי, מי שעומדת מאחורי מותג WASH הקימה אותו כדי לתת מענה אסתטי ואקולוגי לשלל בקבוקי הסבון שמסתובבים אצל כולנו בבית. הבקבוקים של WASH עשויים זכוכית, גודלם 500 מ״ל והם מגיעים ריקים כך שאפשר למלא אותם בסבונים או מוצרים נוזליים אחרים שאוהבים. כולנו מכירים את בקבוקי הסבון העצומים שלא ממש נח להשתמש בהם, וגם לא כל כך אסתטיים. הבקבוקים של WASH נעימים לעין ונוחים לשימוש, מגיעים עם שלל תוויות לבחירה שיתאימו לצרכים השונים של הבית והכי מגניב – קיימת גם אופציה להזמין תווית בהתאמה אישית, למשל Shantih’s magic soap או כל דבר שמתחשק לכם לכתוב.

טווח מחירים: 38-130 ש”ח

איפה משיגים: הזמנה ישירה דרך עמוד האינסטגרם של Wash

WASH כלים מעוצבים לסבונים

סדינים מעוצבים | ערד טקסטיל x קרן שביט

אני עוקבת אחרי היצירה השמחה והצבעונית של קרן שביט כבר תקופה ארוכה, אבל אני מודה ששיתוף הפעולה המסקרן שלה ושל ערד טקסטיל הוא זה שגרם לי לעצור הכל ולהגיד בקול: ‘כזה בדיוק אני רוצה’. את אריגי הטקסטיל הצבעוניים קרן מציירת מתוך חלומות שמעוררים בה השראה, ומשלבת אלמנטים של צמחייה וציפורים מקומיות. אני אומנם בחורה של סדינים לבנים או קרם ושמנת, מקסימום דיטייל עדין בגוון בהיר, אבל הבדים הצבעוניים שעיצבה שביט לשיתוף הפעולה פשוט עושים לי פאן בלב ולחלוטין יגרמו לי לסטות ממנהגי.

את הסדינים ניתן להזמין במכירה מוקדמת בלינק הזה

לאינסטגרם של קרן שביט

קרן שביט ערד טקסטיל

מגוון אפשרויות במקום אחד | משכית

אם אתם מחפשים רעיונות למתנות לחג למגוון אנשים ולא רוצים להסתבך בהתרוצצויות בין חנויות או הזמנות אונליין, רכישת פריטים מעוצבים של אמנים ישראליים במשכית יכולה להתאים. אהבתי במיוחד את סבון הקורונה של ניר הוד (תודו שזה מצחיק), את הצלוחיות המעוצבות של SIND STUDIO, שיוצרים חפצים יומיומיים עם הרבה חוש הומור ובעבודת יד ייחודית, ואת האגרטלים של מעיין בן יונה, שמיוצרים מפורצלן וחימר סטון וואר בטכניקות משולבות כשהתוצאה יפה במיוחד.

טווח מחירים: סבון 49 ש”ח, צלוחיות 115-390 ש”ח, אגרטלים 135-250 ש”ח

איפה משיגים? בחנות המותג בכיכר המדינה – ה׳ באייר 48, תל אביב ואונליין

לאינסטגרם של משכית

בית האופנה משכית רעיונות למתנות לחג

כריות נוי ייחודיות | תמר ברניצקי

את תמר ברניצקי הכרתי לפני שנים, כשדיגמנתי לקולקציית הצעיפים המרהיבה שלה (שגם היא יכולה לשמש כמתנה מרהיבה לחובבות הצעיפים הדקים). קולקציית הכריות החדשה נוצרה בהשראת נופיה המרהיבים של איסלנד, בה ביקרה תמר בספטמבר שנה שעברה. ההדפסים המקוריים נוצרים מתוך ציורים וקולאז’ים שתמר יוצרת, מודפסים בדפוס דיגיטלי עמיד ועשיר וחתומים על ידי תמר. הכריות מכניסות המון צבע ואור לעיצוב הבית, ויש כמה עליהן שמתי את העין כבר מזמן.

טווח מחירים: 240-380 ש”ח

איפה משיגים: בסטודיו של המעצבת בתיאום מראש: 054-4530510

לאינסטגרם של תמר ברניצקי

תמר ברניצקי

אהבתם את הפוסט? מצאתם רעיונות למתנות לחג שמתאימים לכם? שתפו אותו ברשתות החברתיות או שלחו לחברה יקרה.

אהבת את הפוסט? שלחי אותו לחברה שתהנה גם:

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות בנושא: