fbpx

מותג הבישום פנהליגנ’ס

מותג הבישום פנהליגנ’ס

אחת לתקופה דיוטי פרי ג’יימס ריצ’רדסון עושים מהלך משמעותי בעולם הביוטי – ייבוא מותג חדש. הדגש הוא תמיד על מותגים מעוררי השראה, בעלי השפעה עולמית. בתחום הבישום אני מרגישה שהראשים היצירתיים מאחורי הקלעים, מצליחים לקלוע למטרה בכל פעם. כך למשל ראינו לאחרונה את הבשמים המופלאים של מותג היוקרה ‘מייסון מרג’יאלה’ מצטרפים למדפי הדיוטי פרי, וכעת אחד ממותגי הבישום הבריטיים המוערכים בעולם מגיע לעמדה יפהפיה במרכז החנות, לפופ אפ ייחודי של שלושה חודשים. הכירו את מותג הבישום פנהליגנ’ס.

מותג הבישום פנהליגנ'ס
צילום: רן הילל

ההיסטוריה

מותג הבישום פנהליגנ’ס הוא לא עוד מותג בישום. הוא מותג בעל היסטוריה וסיפור מופלאים, שתרמו להפיכתו לאחד ממותג היוקרה הבריטיים המוערכים בעולם. זה סיפור שלוקח אותנו עשרות שנים אחורה בזמן, לאנגליה של 1870. ברחובות האפרפרים שזורות חנויות ייחודיות – מאפיות המנוהלות על ידי משפחה מוערכת, בוטיקים בהם מתבצעת התאמה אישית של חליפות וברבריות – מספרות שמספקות את כל צרכי הטיפוח של הגבר. ובפתחה של ברבריה כזו עמד ויליאם פנהליגון, האיש שאחראי על הקמת מותג הבישום הבריטי המוערך – פנהליגנ’ס.

תמונה מהרשת

מותג הבישום פנהליגנ’ס הוא בין המותגים היוקרתיים והאהובים על בית המלוכה האנגלי, והוא אף קיבל אות וחותמת מבית המלוכה, המופיעה על כל בקבוקיו ומסמלת את המותג כספק רשמי של בית המלוכה. ריחות ייחודיים יוצרו לאורך השנים במיוחד עבור הדוכס מאדינבורו והדוכס ממלבורו, כמו גם עבור הנסיך מוולס. לא רק דוכסים ונסיכים התרשמו מהמותג. Bluebell, אחד מבשמי המותג שניתן לרכוש עד היום, היה הבושם האהוב על הנסיכה דיאנה.

תמונה מהרשת

ההשראות

הבושם הראשון של מותג הבישום פנהליגנ’ס Hammam Bouquet נוצר על ידי ויליאם מייסד המותג, בהשראת המרחצאות הטורקיים בהם היה ספר קבוע. ניחוח עמוק, אקזוטי וארומתי, שזכה להתעניינות רבה ולבקשה שאינה משתמעת לשתי פנים – הקהל רצה עוד ממה שויליאם רקח במיומנות. ו-וויליאם נעתר לבקשה. הוא המשיך לרקוח תרכובות מתוחכמות, והעביר את הידע והמיומנות לבנו. בשנת 1902 ירש בנו של ויליאם את העסק מאביו, והמשיך את מורשתו. הוא יצר בשמים שוברי מוסכמות לתקופה, והציע ניחוחות הדריים, עציים ומתובלים, שהיו שונים בנוף הניחוחות הפרחוניים המוכרים.

בשנה זו גם נוצר לראשונה אחד הבשמים האייקונים של המותג עבור הדוכס ממרלבורו. Blenheim Bouquet הוא ניחוח גברי מעודן ורענן, המשלב תווים של לימון, ליים, לבנדר, אורן, פלפל שחור ומאסק. לתחושתי זה מסוג הניחוחות של המותג שיתאימו לגברים ונשים כאחד – הוא רענן, מעודן ומאופק מספיק בשביל להשתלב היטב ביום יום הן של נשים והן של גברים. וההתאמה הזו לשני המינים מעניינת במיוחד כי היא מבטאת גם השקפת עולם של המותג – לבחור את הבושם לפי התווים והחיבור האישי, ולאו דווקא לפי הגדרתו כבושם לגברים או נשים.

ב-1975 נפתחת החנות האייקונית של פנהליגנ’ס בקובנט גארדן (שקיימת עד היום). זו הציגה בשמים חדשים, שמני רחצה ומוצרי טיפוח המתכתבים עם ניחוחות המותג ונוצרו במקום.

מותג הבישום פנהליגנ'ס
תמונה מהרשת

העיצוב

העיצוב הייחודי של פנהליגנ’ס מתחיל עוד מאריזתו החיצונית של הבושם, המאוירת לפרטי פרטים בצורה יוצאת דופן. האריזות היפות כמו מזמינות אותנו להיכנס פנימה לעולם הצבעוני והייחודי של פנהליגנ’ס, לחוויה שמבוססת על כל החושים.

העיצוב ונראות הבקבוקים שומרים על עיצוב נקי ומינליסטי מצד אחד, אך עם סממנים מובהקים שמבדלים את הבקבוקים. בין אם מדובר בסרט אלגנטי המקשט את צוואר בקבוק הזכוכית היפה בסדרה הקלאסית של המותג הנושאת את שמו, או ראש של חיה המיוצר בעבודה יד בסדרת Portraits המורכבת והמרתקת – את הבקבוקים של מותג הבישום פנהליגנ’ס אי אפשר לפספס.

מותג הבישום פנהליגנ'ס
צילום: טל רביבו
מותג הבישום פנהליגנ'ס
צילום: טל רביבו

הבשמים האהובים עלי

מה שמעניין מאוד בעיני במותג הבישום פנהליגנ’ס, זה המנעד הרחב והמבחר הכמעט אינסופי של הבשמים. מצד אחד מציג המותג בשמים עמוקים, עשירים, ארומתיים ודומיננטיים. אלו שואבים השראה מהעבר, ממקומות רחוקים, מחוויות יוצאות דופן וסיפורים פתלתלים. מנגד, תוכלו למצוא במותג ניחוחות או דה טואלט רעננים, כאלה שמרוממים את מצב הרוח, מושפעים ממקורות יוצאי דופן שלאו דווקא היינו מדמיינים, ומציגים לנו בשמים בגרסא מודרנית עם טוויסט.

מותג הבישום פנהליגנ'ס שנטי גדרון
צילום: טל רביבו

LUNA

הטעם שלי מאוד ספציפי, ובבישום אני נוטה להעדיף תמיד או דה טואלט שמטבעו הוא קליל ומרוכך יותר. אני מתחברת לניחוחות רעננים, מעודנים, מתוחכמים אך לא כבדים. אפשר לתאר אותם לעתים כשקופים-צלולים – בהירים, מרוממים. באירוע ההיכרות עם הבשמים בדיוטי פרי ג’יימס ריצ’רדסון, מיד תפס את עיני בקבוק שקוף מעוטר בתווית וסרט לבנים. בכתב כסוף מעודן הופיע שם הבושם – Luna (ירח), וכבר משמו היתה זו אהבה. לונה היא ניחוח יוצא דופן – מצד אחד רענן וחמצמץ, קליל וחיוני עם תווים נעימים של תפוז. מנגד יש בו קרמיות מעודנת כמו קטיפה, ורמיזות מתקתקות שכמו מלטפות את האף – יסמין ו-ורד מרוככים. נגיעות שמן אתרי אשוח מוסיפות חן רענן ונקי. זה הניחוח הראשון שהתחברתי אליו, וזה שהייתי מוסיפה לאוסף שלי. מתוחכם, ייחודי, נשי.

ELISABETHAN ROSE

אל הבקבוק הזה הושטתי את היד בגלל העיצוב – השראה ויקטוריאנית של צווארון יפהפה. הפעם מדובר באו. דה. פרפיום, בהשראת שושנת טיודור (שושנה שהינה סמל אנגלי). ככזה, הבושם מבוסס על תווים של ורד, עלי צמח אגוזי לוז ו-ווטיבר, ולצד מתיקות מעודנת מצליח לשמור על אווריריות נעימה וקלילות על העור.

JUNIPER SLING

בושם נוסף שכבש את ליבי הוא Juniper Sling, בושם שיוצר בהשראת משקה ג’ין טוניק. ככזה הוא רענן ומתפצפץ, אוורירי ויוניסקסי. הוא מזכיר מאוד בניחוח את המשקה האייקוני, אך התרגום לבושם מתוחכם ומאוד מודרני. תמצאו בו תווים של אנג’ליקה ופלפל שחור, לצד תבלינים מחממים. גם הפעם מדובר באו דה טואלט ששומר על אלגנטיות מאופקת, וככזה אפשר לחדש אותו לאורך היום, כשמתחשק ללגום מהמשקה האהוב (אבל אולי זה עוד לא הזמן הזה ביום).

מותג הבישום פנהליגנ'ס שנטי גדרון
צילום גילי אביאני
מותג הבישום פנהליגנ'ס שנטי גדרון
צילום גילי אביאני

21 ניחוחות הושקו וישווקו בדיוטי פרי ג’יימס ריצ’רדסון בעמדת פופ אפ ייחודית שיובאה מלונדון והוצבה במרכז החנות. בעמדה זו תוכלו להכיר לעומק את כל קולקציית הבשמים בגודל המלא, כמו גם שתי ערכות הכוללות בשמים מובילים של המותג. טווח מחירי הבשמים בגודל מלא 142$-198$, טווח מחירי ערכות ההתנסות 25$-30$.

צילום: רן הילל

קליק לאתר דיוטי פרי ג’יימס ריצ’רדסון להיכרות עם כל הקולקציה

לכל הפוסטים בקטגוריית שמתי לי פודרה לחצו כאן

אהבת את הפוסט? שלחי אותו לחברה שתהנה גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות בנושא: